- Sport
- Autó-motor
- wtcc
- túraautó-vb
- michelisz norbert
- honda racing
- hungaroring
- időmérő
- zengő motorsport
- nagy dániel
Michelisz a mezőny közepére szorult a Hungaroringen
További Autó-motor cikkek
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
- Történelmet írt a Ferrari magyar tehetsége
Rettentő változékony időjárással jött el a 2017-es hungaroringi WTCC-hétvége első napja, az első szabadedzésen hol esett, hol kissé száradt a pálya. Ezen mindkét magyar pilótának gondja akadt, Michelisz Norbert olajnyomás okozta gond miatt volt alig a pályán (értékelhető idő nélkül), míg Nagy Dánielnél egy szenzor jelzett vészesen rossz értékeket egy hiba miatt, őt elővigyázatosságból állították félre.
A második szabadedzésen szinte végig eső mellett viszont azonnal élre állt Michelisz a megjavított Hondával, az esőben magabiztosan verte a mezőnyt, csapattársa, a vb-összetettet vezető Tiago Monteiro volt hozzá a legközelebb 192 ezreddel. Nagy a kilencedik legjobb volt a meglehetősen felborult erősorrendben. Két pilótának is komolyabb gondja volt, Aurélien Panis és Nicky Catsburg miatt is leállították az edzést, utóbbi után a maradék 1,5 percre már el sem indították.
Michelisz a közepére szorult
Az időmérőig viszont már nem esett, a kocsik száraz, száradó pályán mehettek. Michelisz meglehetősen későn jött ki, ám akkor odacsapott, 1 másodpercet javított Rob Huff addigi legjobb idején az időmérő első szakaszában, sokáig viszont nem vezetett, csapattársa, Tiago Monterio bő fél másodpercet vert rá is. Mindkettejük köre bőven elég lett volna a továbbjutáshoz, de a biztonság kedvéért Michelisz még egyszer kijött, miután többen is megelőzték a száradó pálya miatt. Végül simán, a hetedik helyen jutott tovább.
Száraz körülmények között viszont már meglátszott a Hondába pakolt 80 kiló, a második szakasz elején Monteiro és Michelisz a legjobbakétól fél másodperccel elmaradó időt autózott. Másodikra javított ugyan Michelisz, de csak a hatodik helyig tudta felküzdeni magát, vagyis mindkét futamot a mezőny közepéről kezdi majd vasárnap, a nyitót az ötödik, a főt a hatodik helyről, de így is ő lett a legjobb hondás szárazon is vizes pályán is.
Az sem segít rajta, hogy Bennani a monzai ütközés miatt büntetést kapott, amiatt ugyanis a nyitó futamot kezdi majd öt hellyel hátrábbról.
Az időmérő után felemásnak látta a teljesítményt Michelisz, aki remélte, hogy a kvalifikáción is esik majd, mert esőben jól ment a Honda, de így is csalódott, hogy nem jutott be legalább egy autójuk a Q3-ba. Vasárnap ugyanakkor bízik a jó rajtban, legalább egy, de ha lehet, két dobogós helyet is megszerezne.
A Citroën tarolt
Az időmérő zárását a Citroën vitte el, a pole-t Rob Huff szerezte meg Mehdi Bennani előtt. A harmadik helyet némi meglepetésre Esteban Guerrieri vitte el a Chevrolet-val, mögötte két Volvo, Nicky Catsburg és Néstor Girolami jöttek, vagyis három privát pilóta volt a leggyorsabb.
A MAC3 csapatidőfutamot majdnem négy másodperc előnnyel nyerte a Honda a Volvo előtt, visszahozva valamit az időmérőn elvesztett pontokból. A szezonban ez volt a Honda első MAC3-sikere.
Az első vasárnapi futam 12.35-kor, a második 13.45-kor rajtol majd.
Jól ment a túraautó-Eb-seknek is
Eredetileg a második és harmadik helyeket szerezte meg Szabó Zsolt Dávid és Nagy Norbert, a Zengő Motorsport két pilótája az ETCC időmérőjén, ám a versenybírók utólag kizárták a legjobb időt autózó kazah Alekszander Artyemjevet, így tiszta zengős első sor lesz a vasárnapi első futamon 9-től. A harmadik Zengő-pilóta György Anett 11. lett a tizenhárom fős mezőnyben, ám Artyemjev és Petr Fulín idejének törlése miatt ő a 9. helyről indulhat majd.