- Sport
- Autó-motor
- tcr international series
- m1ra
- tassi attila
- roberto colciago
- túraautó
- időmérő
- oschersleben
Betett Micheliszéknek az új büntetősúly-rendszer
További Autó-motor cikkek
-
Hatalmas baleset miatt intették le Molnár Martin versenyét a közel-keleti F4-ben
- Magyarország legnagyobb beltéri motoros viadala minden eddiginél több show-elemmel készül
- Rémisztő balesetet szenvedett a világbajnok, kórházba kellett szállítani – videó!
- Farkas Kevin világbajnok motorversenyző csapatából célozza meg a Moto3 magyarországi futamát
- Elmentünk az eseményre, ahol elmondták, miről szól az új magyar F1-álom
Nehézkesen indult a TCR International Series németországi hétvégéje Oscherslebenben, a szombat hajnalban ugyanis egy komolyabb tűzeset volt a városban, ami miatt a teljes környéken megszűnt az áramszolgáltatás. A pályán generátorokkal pótolták ezt, így viszont módosult az időterv, a TCR-időmérőig minden jelentősebb csúszással indul. Ráadásul mindkét szabadedzést, majd az időmérőt is megszakították piros zászlóval – ezeken sem a M1RA-pilóták, sem a még a KIA-val ismerkedő Zengő Motorsport nem találta a tempót. A piros zászlók kicsúszások, illetve az aszfaltra felvitt sóder miatt voltak.
A hétvégére módosították a sorozatban induló modellek minimális versenysúlyait, a Hungaroringen a M1RA révén taroló Honda kivételével lényegében mindenki 20 kilós könnyítést kapott, a Honda viszont csak tízet, hogy így csökkentsék a gumik és a fékek kopását. Ennek, illetve az előző hétvégén megszerezett pontok alapján kiosztott sikersúlyoknak köszönhetően a pontversenyt vezető Tassi Attila Hondája például 90 kilóval volt nehezebb mint a mezőny legkönnyebb autója, a zengős KIA. (A súlytáblázatot keretes írásunkban találják.)
Büntetősúlyok modellenként
Ez a többletsúly meg is látszott Tassin, az első szabadedzésen 15., a másodikon 16. lett, igaz, utóbbin közelebb került az élmezőnyhöz. Csapattársa, Roberto Colciago a második szabadedzésre bekerült a legjobb 10-be, az időmérőre is ez volt a csapat célja, míg a Zengő Motorsport a legjobb beállítást kereste a Hungaroringen először bevetett KIA-n.
Tassi nem is tudott csodát tenni az időmérőn, egyetlen hellyel, 7 századdal maradt le a Q2-be jutásról, mellette az esélyesek közül mindkét Alfa Romeo, illetve a kétszeres címvédő Stefano Comini is elvérzett.
![Roberto Colciago (#5) kihozta a maximumot a mezőny legnehezebb kocsijából Oschersclebenben](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1776/17760/177600/17760038_241a97f88632980e92a15c9b3273fc2b_wm.jpg)
A Hungaroring előtt és után is átszabott súlyozás egyértelműen a Volkswageneknek és a SEAT-oknak kedvezett, az első hét helyet ezt a két márka foglalta le, Gianni Morbidelli szerezte meg a pole-t, mögüle a Leopard Racinghez most csatlakozott Jaap van Lagen és a SEAT-os Daniel Loyd végeztek. A M1RA-pilóta Roberto Colciago nyolcadik lett, a pontversenyeben mögötte harmadik Jean-Karl Vernay a kilencedik, a fordított pole-t Mat'o Homola vitte.
A szezon utolsó európai hétvégéjén az első futam 12.35-kor, a második 14.35-kor rajtol majd Oscherslebenben.