A legjobb hír egyben a legrosszabb Micheliszéknek
Ahogy Kínában, úgy Japánban is a Honda Civic lesz a legnehezebb autó a WTCC-ben, derült ki a pénteken kihirdetett büntetősúly-táblázatból. Ezzel az idény során harmadszor kapta a Honda a maximális, 80 kilós pluszt, és sorban másodszor lesznek egyedüliként a legnehezebbek az öt modell közül, vagyis
A súlytáblázat egyébként csak két pontot változott, a Chevrolet kapott 10 kilót a kínai (és a nyári szünet előtti, portugáliai) eredmények alapján, míg a Citroën 10 kilót vesztett, vagyis október 28-29-én így alakulnak a súlyok Motegiben:
- LADA Vesta WTCC – 0 kg,
- Chevrolet RML Cruze TCR1 – 10 kg,
- Citroën C-Elysée WTCC – 40 kg,
- Volvo S60 Polestar – 70 kg,
- Honda Civic WTCC – 80 kg.
Bár a kocsik erőviszonya nagyon sokat változott 2016-hoz képest – főleg a Volvo erősödött sokat –, érdemes megjegyezni, hogy tavaly a Honda és a Citroën is 80 kilós volt Japánban: a Volvo viszont 0 kilóval ment, így uralta a nyitófutamot a Honda (hármas dobogó), és a főfutamot a Citroën. Mivel a franciák 40 kilóval könnyebbek lesznek tavalyhoz képest, megnő az esélyük, a 10 kilós Honda–Volvo-különbség alapján viszont a két márka között nagy csata várható. Kínában ugyanígy álltak, ott Michelisz úgy érezte, hogy a nagy esőben jobban viselkedett az ő kocsija. Ami Citroënt illeti, a franciák a 2014-es érkezésük óta nem mentek ilyen könnyű kocsival, 2014-ben és 2015-ben végig az akkori maximumnak számító 60 kilót, tavaly végig a max. 80 kilót cipelték magukkal, idén háromszor (Marrákesben, Monzában és Ningpóban) voltak 50 kilón, 40-en még soha.
A japán hétvége nagyon fontos lesz, hiszen a világbajnoki összetett első három helyezettje 2 ponton belül van: a volvós Thed Björk 200,5 ponttal áll az élen, mögötte kerek 200-zal jön Tiago Monteiro, míg Michelisz Norbert 198,5 ponttal a harmadik.