Michelisz csapattársa mögött a világbajnok Thed Björk lett a második, Rob Huff a harmadik.
Mindenki megy egy nagyjából elfogadható kört elsőre a még félig vizes pályán, aztán jöhet az igazi helyezkedés a frissebb gumikon, minél szárazabb ideális íven. Három jó köre mindenkinek lehet, négy is beleférhet, meglátjuk, ki mennyi gumit akar elhasználni.
Páran várnak kicsit a boxban, hogy elmenjen a forgalom, Michelisz és a két Zengő-pilóta már a pályán. Coronel autóját például szerelik a Boutsen Ginion Racing garázsa előtt, a jobb első kereket nézték nagyon.
Gabriele Rizzo beszélt Michelisz problémájáról az élő közvetítésben, ő is megerősítette, hogy nem volt komoly a technikai gond. Száradó pályát várnak ők is, slick gumikon indulnak, és az edzés végére várja a legjobb időket Rizzo.
A reggeli eső után gyorsan száradhat így a pálya, ami folyamatosan változó viszonyokat is jelent. Szinte biztos, hogy a 40 perc legvégén lehet majd a legjobb időket futni.
Emiatt állt le az autója a második szabadedzés után, később pedig már nem tudta újraindítani az autót, így félre kellett állnia, tudta meg a TouringCarTimes.
A Zengő-pilóta Szabó Zsolt megtörte kicsit a vadonatúj Cupra Leónt az első szabadedzésen, de a csapatnak sikerült helyre hozni a törött jobb hátsó felfüggesztést, így Szabó részt tudott venni a második félórás gyakorláson.
Azon viszont Michelisz Norbertnek volt gondja, elég korán megállt alatta a Hyundai, és mivel csak a fal mögé tolták ki, nem is térhetett vissza az edzésre, lényegében mért kör nélkül zárt.
Az első edzést az esőben a világbajnok Thed Björk nyerte Hyundaijal, a második edzésre, picit szárazabb pálya mellett a Honda-pilóta Esteban Guerrieri volt a leggyorsabb.
A tavalyi színvilágot tartották meg a Zengő Motorsportnál, ahol komoly munka zajlott, hiszen március végén, Barcelonában még a gyártótól fehér alapszínnel átvett kocsikat futtatták. Végül Marokkóban kerültek fel rá a matricák, így festenek:
A WTCR-ben már három futamból áll egy versenyhétvége, ezekhez pedig két időmérő dukál, mindkét napon egy. A szombati időmérő az épített pályákon 30 perces, a városi pályákon 40 perces, a 25 pilótának ennyi ideje van, hogy a lehető legjobb mért kört autózza.
Valószínűleg a 40 perc végén lesz erre a legjobb lehetőség, és ennyi időbe három, maximum négy rendes mért kör fér bele friss gumikkal.
Magyar idő szerint este 6-tól jön majd a futam, annak a rajtsorrendjéről dönt ez az időmérő.
A vasárnapi időmérő az eddigi szombati formátumát követi, három részből áll, a végén a top 5 dönt egy-egy körrel a végleges sorrendről.