- Sport
- Autó-motor
- wtcr
- wtcr2018
- hungaroring
- túraautó-világkupa
- michelisz norbert
- tassi attila
- nagy norbert
- nagy dániel
- szabó zsolt dávid
Michelisz: A kormány és az ülés között van a probléma, vagyis velem
További Autó-motor cikkek
- Megtudtuk, mennyibe kerülnek a jegyek a magyarországi MotoGP-futamra
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
A futam után mind az öt magyar pilóta röviden értékelte a hungaroringi WTCR-hétvégén nyújtott teljesítményét. A két pole-t és két dobogós helyet szerző Michelisz Norbert az átlagos rajtjai miatt sajnálkozott, előre úgy érezte, hogy vasárnap meglesz a futamgyőzelem az első helyről indulva, de csalódnia kellett az első métereken. A második kanyartól kezdve már nem támadta a csapattárs Gabriele Tarquinit, ezt előre meg is beszélték, hogy aki a második kanyarban vezet, azt már nem bántja a társ, és nem is szúrna ki azzal, akinek nagyban köszönheti, hogy a Hyundaihoz került.
"Muszáj a rajttal foglalkozni, ezen a szinten már nincs ajándék, nem elég a jó tempó egy körön, nem elég a jó gumimenedzselés, a rajt viszont nem volt meg sem szombaton, sem vasárnap" – mondta Michelisz, aki a következő éjszakákat telemetriázással fogja tölteni otthon németországi futamig, hogy az adatokból kielemezze, mit csinál másképp Tarquini, mint ő.
A hiba a kormány és az ülés között van
– foglalta össze a gondot. A rajtnak mindig jól kellene mennie, nála viszont most nincs meg a kiegyensúlyozott teljesítmény, de ígéri, sokáig nem lesz ebből előnye Tarquininek.
Csapattulajdonosként értékelte csapata, a M1RA tavalyi, illetve idei pilótájának eredményét is, bár Nagy Dániel teljesítményét nagyon nem kell magyarázni, szombaton abban a tempóban ment, mint Tarquini, vasárnap pedig maga mögött tartotta a 20 kilóval könnyebb Hyundaijal menő négyszeres világbajnok Yvan Mullert. Tassi a hétvégén nem tudta megmutatni a valós képességét a büntetés miatt, de hátulról előzött 8-at és 9-et egy olyan pályán, ahol ez nagyon nehéz, vagyis kihozta a maximumot a lehetőségeiből. A M1RA teljesítményét látva egyébként külön sajnálja, hogy nem tudták megszerezni a kellő támogatói hátteret a WTCR-induláshoz, de a látottak alapján az Európa-kupában remekül szerepelnek majd.
A Zengő Motorsport versenyzője, Szabó Zsolt Dávid egy jó rajttal megszerezte első világkupa-pontjait, ennek természetesen örült, másodikra viszont már nem tudta befejezni a futamot, koccanásokba került, sérült a kocsija, és a sárvédő rányomódott a gumira, ami véget vetett a versenyének. Csapattársa, Nagy Norbert a legjobb Cupra-pilóta volt az időmérőn, emiatt elégedett, mert sokat jelent, hogy a gyártó felé is mutatni tudják, erősebbek a szintén Cupra Leónokkal induló Campos Racingnél.
Tassi elárulta, hogy 7 tizeden múlt az időmérőn, hogy időben megkezdje a mért körét, de végül a nagy kapkodásban végül ez mindegy is lett: egy pályaelhagyás miatt elvett kör után kerékcserére sietett, ezért nem látta, hogy kiintették mérlegelésre. Így inkább teszt volt a május 5-6-i Európa-kupa szezonnyitója előtt.
Nagy levegőhöz sem jutott
A hétvége meglepetésembere volt Nagy Dániel a M1RA Hyundaiával, láthatóan madarat is lehetett vele fogatni két pontszerző hely és egy dobogó után. "Sosem voltam annyira boldog és annyira fáradt, mint a fordított rajtrácsos nyitófutam után" – kezdte, majd azzal folytatta, hogy a befutó utáni percei élete legérzelmesebb pillanatai voltak, nagyon nehéz volt végigmenni, de hihetetlen jól esett neki az a plusz, amit a magyar közönség és a család közelsége adott, nagyjábül 2-3 hónap stresszét adta ki magából egy fellélegzéssel, a dobógón pedig levegőért kapkodott. Azt is hozzátette, hogy nem a szerencsén múlt, de nagyon szerencsésnek érzi magát, előre nem gondolta volna, hogy ennyire jók lesznek és ezért hálás a csapatnak, a M1RA-nak és Michelisz Norbertnek is a segítségért.