Nándor
9 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Michelisz: A kormány és az ülés között van a probléma, vagyis velem

2018.04.29. 19:20

A futam után mind az öt magyar pilóta röviden értékelte a hungaroringi WTCR-hétvégén nyújtott teljesítményét. A két pole-t és két dobogós helyet szerző Michelisz Norbert az átlagos rajtjai miatt sajnálkozott, előre úgy érezte, hogy vasárnap meglesz a futamgyőzelem az első helyről indulva, de csalódnia kellett az első métereken. A második kanyartól kezdve már nem támadta a csapattárs Gabriele Tarquinit, ezt előre meg is beszélték, hogy aki a második kanyarban vezet, azt már nem bántja a társ, és nem is szúrna ki azzal, akinek nagyban köszönheti, hogy a Hyundaihoz került.

"Muszáj a rajttal foglalkozni, ezen a szinten már nincs ajándék, nem elég a jó tempó egy körön, nem elég a jó gumimenedzselés, a rajt viszont nem volt meg sem szombaton, sem vasárnap" – mondta Michelisz, aki a következő éjszakákat telemetriázással fogja tölteni otthon németországi futamig, hogy az adatokból kielemezze, mit csinál másképp Tarquini, mint ő.

A hiba a kormány és az ülés között van

– foglalta össze a gondot. A rajtnak mindig jól kellene mennie, nála viszont most nincs meg a kiegyensúlyozott teljesítmény, de ígéri, sokáig nem lesz ebből előnye Tarquininek.

Csapattulajdonosként értékelte csapata, a M1RA tavalyi, illetve idei pilótájának eredményét is, bár Nagy Dániel teljesítményét nagyon nem kell magyarázni, szombaton abban a tempóban ment, mint Tarquini, vasárnap pedig maga mögött tartotta a 20 kilóval könnyebb Hyundaijal menő négyszeres világbajnok Yvan Mullert. Tassi a hétvégén nem tudta megmutatni a valós képességét a büntetés miatt, de hátulról előzött 8-at és 9-et egy olyan pályán, ahol ez nagyon nehéz, vagyis kihozta a maximumot a lehetőségeiből. A M1RA teljesítményét látva egyébként külön sajnálja, hogy nem tudták megszerezni a kellő támogatói hátteret a WTCR-induláshoz, de a látottak alapján az Európa-kupában remekül szerepelnek majd.

A Zengő Motorsport versenyzője, Szabó Zsolt Dávid egy jó rajttal megszerezte első világkupa-pontjait, ennek természetesen örült, másodikra viszont már nem tudta befejezni a futamot, koccanásokba került, sérült a kocsija, és a sárvédő rányomódott a gumira, ami véget vetett a versenyének. Csapattársa, Nagy Norbert a legjobb Cupra-pilóta volt az időmérőn, emiatt elégedett, mert sokat jelent, hogy a gyártó felé is mutatni tudják, erősebbek a szintén Cupra Leónokkal induló Campos Racingnél.

Tassi elárulta, hogy 7 tizeden múlt az időmérőn, hogy időben megkezdje a mért körét, de végül a nagy kapkodásban végül ez mindegy is lett: egy pályaelhagyás miatt elvett kör után kerékcserére sietett, ezért nem látta, hogy kiintették mérlegelésre. Így inkább teszt volt a május 5-6-i Európa-kupa szezonnyitója előtt.

Nagy levegőhöz sem jutott

A hétvége meglepetésembere volt Nagy Dániel a M1RA Hyundaiával, láthatóan madarat is lehetett vele fogatni két pontszerző hely és egy dobogó után. "Sosem voltam annyira boldog és annyira fáradt, mint a fordított rajtrácsos nyitófutam után" – kezdte, majd azzal folytatta, hogy a befutó utáni percei élete legérzelmesebb pillanatai voltak, nagyon nehéz volt végigmenni, de hihetetlen jól esett neki az a plusz, amit a magyar közönség és a család közelsége adott, nagyjábül 2-3 hónap stresszét adta ki magából egy fellélegzéssel, a dobógón pedig levegőért kapkodott. Azt is hozzátette, hogy nem a szerencsén múlt, de nagyon szerencsésnek érzi magát, előre nem gondolta volna, hogy ennyire jók lesznek és ezért hálás a csapatnak, a M1RA-nak és Michelisz Norbertnek is a segítségért.