Kroes a Cuprával erőszakosan támadja, de annyival nem gyorsabb, hogy be is férjen mellé rendesen. Közben Tassi mögé odaért Van Lagen, másfél köre lesz támadni.
Nagynak szerencséje volt, hogy komolyabb sérülés nélkül megúszta.
Nagy Dániel egy helyet feljőve a hatodik most. Jól rajtolt a másik M1RA-pilóta is, Francisco Mora a tizenegyedik, közel a pontszerzéshez.
Igor Sztefanovszki kocsijáról hiányzik az egyik gumi. A safety car a boxutcán keresztül hozza a mezőnyt.
Ebből safety car lesz, mert a pálya közepéről kell menteni.
Azcona és Tassi is lerajtolta Van Lagent, ők küzdenek az első helyért.
Sőt, majd a fordított rajtrácsos pole is holland versenyzőé lesz hétfőn, akkor Danny Kroes kezdhet majd az élről.
Van Lagen és Tassi között a spanyol Mikel Azcona indul a második helyről.
Erős a szél, de nem úgy tűnik, hogy esne az eső egyelőre.
A zandvoorti pálya közvetlenül a tengerparton van, ezért változékony arra az időjárás. Mindenki kabátban, pulóverben, a mezőny közben már a rajtrácson.
Tassi Attila a harmadik helyről indulhat majd, a szombati időmérőt a nyolcadik helyen záró Nagy Dániel viszont nyert egy helyet a rajtra, az eredetileg negyedik helyen kvalifikáló Kris Richardot ugyanis a mezőny végére sorolták motorcsere miatt.
Az Európa-kupa harmadik magyar pilótája, Jedlóczky Márk a 15. helyről indulhat majd, míg a M1RA portugál versenyzője, Francisco Mora a 17. helyről kezd.
Akkor jön a TCR Európa-kupa első futama, Tassi Attilával a harmadik rajtkockából.
Michelisz a legjobb hyundaios a 14. helyen, ennyi volt a kocsiban a büntetések után.
8 tizedre van az első helytől, ez mutatja, mennyire sűrű a mezőny. De ne feledjük, Michelisznek van egy 5 rajthelyes büntetése.
A másik Zengő-pilótáról még nem beszéltünk, egészen eddig. Szabó Zsolt a kiesése ellenére az utolsó előtti, a szabadkártyás Bernhard van Oranje Nassau herceg lassabb nála.
Az első 12 helyen csak Volkswagent, Audit és Hondát látunk most. 3,5 perc még az időmérőből.
De így is a top 18-on kívül mind a négy Hyundai. Az élen közben Ehrlacher visszavette a vezetést, de Huff jónak tűnő gyors körön.
Huff, Ehrlacher és Vernay a sorrend, vagyis VW, Honda, Audi a top 3.
Ők a BoP-módosítás nagy nyertesei.
Rettenetesen tönkrevágta a Hyundaiok esélyét az új BoP. Ezen egyébként hétvége közben is lehet módosítani, lehet nem ártana újragondolni, amíg nem késő, az ugyanis nem esélykiegyenlítés, ha egy autót a mezőny elejéről a 15. hely mögé csapnak vissza.
Szűk 20 perc még a végéig.
Jean-Karl Vernay az, a tavalyi TCR Internatioanl Series-bajnok, mögötte Ehrlacher, majd Vernay csapattársa, Gordon Shedden. Egyetlen tizeden belül van az első hármas, rettentő szoros az eleje.
Orral állt a gumifalba a 8-as kanyarban, nem óriási sebességgel szerencsére, a sóderágy valamennyire megfogta. A mentés idejére megszakítják az időmérőt, 19:51 van még hátra.
Szabó múlt hétvégén a Nürburgringen is megtörte a Zengő Motorsport Cupráját.
Csak majd a hétfői, normál esetben vasárnapi időmérőért, a top 5 kap pontokat, 5-től 1-ig visszafelé.
11 pilótának van rendes mért ideje, a korábbi világbajnok az élen Yann Ehrlacher (Honda) és Aurélien Comte (Peugeot) előtt, de Ehrlacher egyből javít, és már ő vezet.
A saját csapatában versenyző négyszeres világbajnok francia elhagyta a kipufogóját rögzítő rugót a Hyundairól, vissza is ment egyből a garázsba, ahogy a mögötte szorosan érkező Michelisz Norbert is.
Pár kivétellel mindenki megy ki egyből a reggeli etapra.
A 16.20-kor rajtoló első futam sorrendjéről döntenek a WTCR-pilóták.
A Nürburgring-Nordschleifén okozott baleset miatt, Rob Huffnak ment neki a magyar túraautós. Az időmérőhöz képest 5 hellyel kezd majd hátrébb, vagyis a nehezítéssel együtt szinte lehetetlen helyzetben van, ami a pontszerzést illeti.
Csak hogy értsük, mekkora hátránnyal indulnak a Hyundaiok.
Autó | Hasmagasság | WTCR-súly | BoP-súly | Turbóerő | Összsúly |
Hyundai i30 N TCR | 100 mm | 60 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 325 kg |
Honda Civic Type R FK8 TCR | 80 mm | 20 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 285 kg |
Audi RS 3 LMS | 70 mm | 0 kg | -10 kg | 100 % | 1 255 kg |
Volkswagen Golf GTI TCR | 70 mm | 0 kg | -10 kg | 100 % | 1 255 kg |
Cupra León TCR | 70 mm | 0 kg | -20 kg | 100 % | 1 245 kg |
Alfa Romeo Giulietta TCR | 70 mm | 0 kg | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |
Peugeot 308 TCR | 70 mm | 0 kg | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |
Legalábbis a WTCR-ben a két szombati szabadedzés alapján. Mindkétszer a Münnich Motorsport két Hondája, Yann Ehrlacher és Esteban Guerrieri voltak a leggyorsabbak, csak épp helyet cseréltek a két edzésen, mögöttük az első edzésen a top 7-be, a másodikon már a top 6-ba fért be még három Audi.
A nap meglepetése egyébként Aurélien Comte volt a Peugeot 308-cal, egy negyedik és egy harmadik idővel zárta a szombatot a francia.
Tassi Attila és Nagy Dániel is dobogóért mehet Zandvoortban.