Michelisz beáldozta a szombatját a maradék 8 futamért
További Autó-motor cikkek
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
- Történelmet írt a Ferrari magyar tehetsége
A rajt, illetve az első kanar általában kritikus pont az utcai versenyeknél, pláne a mezőny számára teljesen új pályán, ám Vuhanban jól jött el a rajtnál az első WTCR-futam – a hondás Yann Ehrlacher egyből kilőtt, ahogy kialudtak a piros lámpák, majd a harmadik helyig küzdötte fel magát. A futam után viszont kiderült, hogy túl jó volt a rajtja, ugyanis bemozdult, így áthajtásos büntetést kapott, ám mivel ezt a leintés után nem tudta letölteni, a mezőny végére, a 18. helyre került egyből.
Az első körben Nathanaël Berthon Audiját lökték meg egy jobbos kanyarban, a francia pilóta viszont valahogy megfogta a gépet a fal előtt, így elkerülték a tömegbalesetet. Tömegbaleset később sem jött, de a negyedik körben Tom Coronel elfékezte magát, és hátulról felöklelte Fabrizio Giovanardi Alfa Romeóját, amiből a jobb hátsó kerék ki is szakadt. Coronel a baleset okozásáért 10 rajthelyes büntetést kapott az első, fordított rajtrácsos vasárnapi futamra.
A mentés idejére (két kör) bejött a pályára a biztonsági autó, így 18 körről 20-ra nőtt a verseny távja. Eközben Michelisz Norbert a (magyar idő szerint) hajnali időmérő előtti motorcseréje után nem a mezőny végéről, hanem a boxutcából indult csak, és azt is három kör hátránnyal tette meg, a BRC Racing szerelői valami apróbb műszaki hibát orvosoltak a rajt ideje alatt. A pályára is csak tesztelni ment ki pár körökre, aztán vissza-visszatért a csapat garázsa elé.
Így tettek egy rövid időre a Zengő Motorsport pilótái is, akik a biztonsági autó alatt jártak a garázsnál, de ők később visszatértek a versenybe a mezőny végére.
Az élen az első sorból induló Jean-Karl Vernayt nem zavarta senki, mögötte Pepe Oriola is sokáig nagy nyugalomban ment, Ehrlacher a harmadik helyen viszont idővel elég nagy vonatot tartott fel. Mögötte ráadásul a rajtot el-elrontó, versenytempóban viszont nagyon gyors Audik miatt is volt némi tülekedés, volt, hogy három Audi volt egymás mellett a hosszú egyenes végén előzés közben. Ehrlacher a 12. körig bírta a nyomást a Hondában, de csak Gordon Shedden ment el mellette, Frédéric Vervisch Audiját maga mögött tudta tartani. Ahogy Ehrlacher csapattársa, Esteban Guerrieri is nagy csatában volt a mögötte három Audival, de mindet sikerült visszavernie.
A dobogóra Vernay, Oriola és Shedden állhattak fel, a két zengős versenyző a 20-21. helyeken értek célba. Vernay futamgyőzelmével, Oriola pedig a második helyével az élmezőny közelébe került, a francia már csak 2 pontra jön a negyedik Michelisz mögött, míg újabb 8 pont lemaradással jön a spanyol. Vernay egyébként Marokkó és Slovakia Ring után harmadszor nyert idén futamot.
Michelisz pozitív a megpróbáltatások ellenére
Michelisz egyébként igyekezett pozitív maradni a műszaki gondok és a motorcsere ellenére is. Azt mondta, hogy a cserét okozó motorhiba már korábban előjött, nem nagy gondra kell gondolni, hanem olyan hibára, ami később gondot okozhatott volna, most kellett lépniük a szezon hátralevő részét szem előtt tartva. Az időmérőn is kisebb műszaki hiba jött elő, így gyorsan belátták, hogy ideje a vasárnapi napra fókuszálni, és arra koncentrálni, hogy akkor minden a legjobb legyen.
A büntetősúlyok alapján nagyon nehéz hétvégére számítottunk, ezen a pályán is sokat számít, hogy 60-80 kilóval nehezebbek vagyunk a többieknél. Már a szezon elején biztos volt, hogy lesznek ilyen versenyeink, ilyenkor a jövőt kell szem előtt tartani
– nyilatkozta az időmérő és a futam között.
A WTCR vasárnapi programja egy időmérőből (3.00) és két futamból (9.45 és 11.05) áll majd.
WTCR-Vuhan: az első futam végeredménye
(a két büntetés után)
Helyezés | Rajtszám | Pilóta | Csapat | Autó | Idő/Különbség |
1. | 69 | Jean-Karl Vernay | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | 20 kör |
2. | 74 | Pepe Oriola | Campos Racing | Cupra León TCR | +4,913 mp |
3. | 52 | Gordon Shedden | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | +5,513 |
4. | 22 | Frédéric Vervisch | Audi Sport Team Comtoyou | Audi RS 3 LMS | +10,070 |
5. | 7 | Aurélien Comte | DG Sport Competition | Peugeot 308 TCR | +11,102 |
6. | 31 | Kevin Ceccon | Team Mulsanne | Alfa Romeo Giulietta TCR | +11,531 |
7. | 86 | Esteban Guerrieri | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | +17,044 |
8. | 23 | Nathanaël Berthon | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | +17,556 |
9. | 21 | Aurélien Panis | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | +18,307 |
10. | 20 | Denis Dupont | Audi Sport Team Comtoyou | Audi RS 3 LMS | +19,060 |
11. | 55 | Ma Csing-hua | Boutsen Ginion Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | +20,725 |
12. | 11 | Thed Björk | Yvan Muller Racing | Hyundai i30 N TCR | +21,980 |
13. | 25 | Mehdi Bennani | Sébastien Loeb Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | +23,449 |
14. | 12 | Rob Huff | Sébastien Loeb Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | +24,049 |
15. | 48 | Yvan Muller | Yvan Muller Racing | Hyundai i30 N TCR | +26,113 |
16. | 27 | John Filippi | Campos Racing | Cupra León TCR | +26,980 |
17. | 30 | Gabriele Tarquini | BRC Racing | Hyundai i30 N TCR | +27,428 |
18. | 68 | Yann Ehrlacher | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | +39,613 |
19. | 42 | Timo Scheider | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | +5 kör |
20. | 66 | Szabó Zsolt Dávid | Zengő Motorsport | Cupra León TCR | +6 kör |
21. | 8 | Nagy Norbert | Zengő Motorsport | Cupra León TCR | +7 kör |
Kiesett | 9 | Tom Coronel | Boutsen Ginion Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | +16 kör |
Kiesett | 88 | Fabrizio Giovanardi | Team Mulsanne | Alfa Romeo Giulietta TCR | +17 kör |
Kiesett | 70 | Mat'o Homola | DG Sport Competition | Peugeot 308 TCR | +17 kör |
Kiesett | 5 | Michelisz Norbert | BRC Racing | Hyundai i30 N TCR | +17 kör |