Nándor
8 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Michelisz beáldozta a szombatját a maradék 8 futamért

2018.10.06. 10:45

A rajt, illetve az első kanar általában kritikus pont az utcai versenyeknél, pláne a mezőny számára teljesen új pályán, ám Vuhanban jól jött el a rajtnál az első WTCR-futam – a hondás Yann Ehrlacher egyből kilőtt, ahogy kialudtak a piros lámpák, majd a harmadik helyig küzdötte fel magát. A futam után viszont kiderült, hogy túl jó volt a rajtja, ugyanis bemozdult, így áthajtásos büntetést kapott, ám mivel ezt a leintés után nem tudta letölteni, a mezőny végére, a 18. helyre került egyből.

Az első körben Nathanaël Berthon Audiját lökték meg egy jobbos kanyarban, a francia pilóta viszont valahogy megfogta a gépet a fal előtt, így elkerülték a tömegbalesetet. Tömegbaleset később sem jött, de a negyedik körben Tom Coronel elfékezte magát, és hátulról felöklelte Fabrizio Giovanardi Alfa Romeóját, amiből a jobb hátsó kerék ki is szakadt. Coronel a baleset okozásáért 10 rajthelyes büntetést kapott az első, fordított rajtrácsos vasárnapi futamra.

A mentés idejére (két kör) bejött a pályára a biztonsági autó, így 18 körről 20-ra nőtt a verseny távja. Eközben Michelisz Norbert a (magyar idő szerint) hajnali időmérő előtti motorcseréje után nem a mezőny végéről, hanem a boxutcából indult csak, és azt is három kör hátránnyal tette meg, a BRC Racing szerelői valami apróbb műszaki hibát orvosoltak a rajt ideje alatt. A pályára is csak tesztelni ment ki pár körökre, aztán vissza-visszatért a csapat garázsa elé.

Így tettek egy rövid időre a Zengő Motorsport pilótái is, akik a biztonsági autó alatt jártak a garázsnál, de ők később visszatértek a versenybe a mezőny végére.

Az élen az első sorból induló Jean-Karl Vernayt nem zavarta senki, mögötte Pepe Oriola is sokáig nagy nyugalomban ment, Ehrlacher a harmadik helyen viszont idővel elég nagy vonatot tartott fel. Mögötte ráadásul a rajtot el-elrontó, versenytempóban viszont nagyon gyors Audik miatt is volt némi tülekedés, volt, hogy három Audi volt egymás mellett a hosszú egyenes végén előzés közben. Ehrlacher a 12. körig bírta a nyomást a Hondában, de csak Gordon Shedden ment el mellette, Frédéric Vervisch Audiját maga mögött tudta tartani. Ahogy Ehrlacher csapattársa, Esteban Guerrieri is nagy csatában volt a mögötte három Audival, de mindet sikerült visszavernie.

A dobogóra Vernay, Oriola és Shedden állhattak fel, a két zengős versenyző a 20-21. helyeken értek célba. Vernay futamgyőzelmével, Oriola pedig a második helyével az élmezőny közelébe került, a francia már csak 2 pontra jön a negyedik Michelisz mögött, míg újabb 8 pont lemaradással jön a spanyol. Vernay egyébként Marokkó és Slovakia Ring után harmadszor nyert idén futamot.

Michelisz pozitív a megpróbáltatások ellenére

Michelisz egyébként igyekezett pozitív maradni a műszaki gondok és a motorcsere ellenére is. Azt mondta, hogy a cserét okozó motorhiba már korábban előjött, nem nagy gondra kell gondolni, hanem olyan hibára, ami később gondot okozhatott volna, most kellett lépniük a szezon hátralevő részét szem előtt tartva. Az időmérőn is kisebb műszaki hiba jött elő, így gyorsan belátták, hogy ideje a vasárnapi napra fókuszálni, és arra koncentrálni, hogy akkor minden a legjobb legyen.

A büntetősúlyok alapján nagyon nehéz hétvégére számítottunk, ezen a pályán is sokat számít, hogy 60-80 kilóval nehezebbek vagyunk a többieknél. Már a szezon elején biztos volt, hogy lesznek ilyen versenyeink, ilyenkor a jövőt kell szem előtt tartani

– nyilatkozta az időmérő és a futam között.

A WTCR vasárnapi programja egy időmérőből (3.00) és két futamból (9.45 és 11.05) áll majd.

WTCR-Vuhan: az első futam végeredménye

(a két büntetés után)

Helyezés Rajtszám Pilóta Csapat Autó Idő/Különbség
1. 69 Jean-Karl Vernay Leopard Lukoil Team Audi RS 3 LMS 20 kör
2. 74 Pepe Oriola Campos Racing Cupra León TCR +4,913 mp  
3. 52 Gordon Shedden Leopard Lukoil Team Audi RS 3 LMS +5,513  
4. 22 Frédéric Vervisch Audi Sport Team Comtoyou Audi RS 3 LMS +10,070  
5. 7 Aurélien Comte DG Sport Competition Peugeot 308 TCR +11,102  
6. 31 Kevin Ceccon Team Mulsanne Alfa Romeo Giulietta TCR +11,531  
7. 86 Esteban Guerrieri Münnich Motorsport Honda Civic Type R FK8 TCR +17,044  
8. 23 Nathanaël Berthon Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS +17,556  
9. 21 Aurélien Panis Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS +18,307  
10. 20 Denis Dupont Audi Sport Team Comtoyou Audi RS 3 LMS +19,060  
11. 55 Ma Csing-hua Boutsen Ginion Racing Honda Civic Type R FK8 TCR +20,725  
12. 11 Thed Björk Yvan Muller Racing Hyundai i30 N TCR +21,980  
13. 25 Mehdi Bennani Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR +23,449  
14. 12 Rob Huff Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR +24,049  
15. 48 Yvan Muller Yvan Muller Racing Hyundai i30 N TCR +26,113  
16. 27 John Filippi Campos Racing Cupra León TCR +26,980  
17. 30 Gabriele Tarquini BRC Racing Hyundai i30 N TCR +27,428  
18. 68 Yann Ehrlacher Münnich Motorsport Honda Civic Type R FK8 TCR +39,613
19. 42 Timo Scheider Münnich Motorsport Honda Civic Type R FK8 TCR +5 kör  
20. 66 Szabó Zsolt Dávid Zengő Motorsport Cupra León TCR +6 kör  
21. 8 Nagy Norbert Zengő Motorsport Cupra León TCR +7 kör  
Kiesett 9 Tom Coronel Boutsen Ginion Racing Honda Civic Type R FK8 TCR +16 kör  
Kiesett 88 Fabrizio Giovanardi Team Mulsanne Alfa Romeo Giulietta TCR +17 kör  
Kiesett 70 Mat'o Homola DG Sport Competition Peugeot 308 TCR +17 kör  
Kiesett 5 Michelisz Norbert BRC Racing Hyundai i30 N TCR +17 kör