Egy pontért is meg kell izzadnia Michelisznek Marokkóban
Nem kezdődött jól a 2019-es WTCR-szezon a magyar pilóták szempontjából, részben – a Hyundai esetében biztosan – az első, marokkói futamra kiadott büntetőtáblázat miatt sem a szombati időmérőn, sem a futamon nem került be a top tízbe Michelisz Norbert és Tassi Attila, akik a vasárnapi, három részre osztott időmérőn próbálkozhattak a javítással – ebben a szombathoz képest 10 fokkal melegebb levegő és aszfalt is a segítségükre lehetett volna.
A 30 perces első szakasz, vagyis a Q1 vége nagy izgalmakat hozott, hiszen szinte minimális volt a különbség az autók között, a Q1 végén az első 21 pilótát kevesebb, mint 7 tizedmásodperc választotta el, a továbbjutó 12 helyezett pedig 4 tizeden belül volt. Nem volt köztük viszont sem Michelisz (15.), sem Tassi (22.), akik így nehéz helyzetben lesznek a késő délutáni, kora esti két futamon, ráadásul mindketten a leggyengébb idővel zártak saját márkájukon belül.
A Q2-ben a tavalyi legerősebb márka, a Hyundai mentette a menthetőt, és Nicky Catsburg 10., illetve Gabriele Tarquini 9. helyével elvitték az első sort a fordított rajtrácsos futamra. A top 5-be Frédéric Vervisch, Mikel Azcona, Tiago Monteiro, Thed Björk és Yvan Muller, vagy egy Audi, egy Cupra, egy Honda és két Lynk & Co mentek tovább.
A legjobb 5-ben a 2019-es szabályok szerint a pilóták maguk dönthették el, milyen sorrendben folytatják, méghozzá a Q2 végi sorrend alapján jelezve azt, így végül Mikel Azcona kezdhetett. A spanyolnak nem hozott szerencsét az indítás, csak ötödik lett, az első sort az audis Vervisch és a négyszeres világbajnok, idén Lynk & Cót vezető Muller szerezték meg.
Szombathoz hasonlóan egyébként vasárnap is feltűnően sok volt a jobb első defekt – ezt a melegben túl magas nyomásra emelkedő gumik és a kemény marokkói rázókövek okozták egyébként.
A fordított rajtrácsos futam 17.45-kor, a főfutam 19.15-kor rajtol, Michelisz mindkettőt a még épp pontszerző 15. helyről kezdi majd, Tassi a 22. helyről indulhat.