Molnár Martin a brit F4 élmenőjét megszorongatva ismételte meg történelmi bravúrját
További Autó-motor cikkek
- Megtudtuk, mennyibe kerülnek a jegyek a magyarországi MotoGP-futamra
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
A brit Formula–4 mezőnye ezen a hétvégén a skóciai Knockhillbe látogatott el, ahol Molnár Martin a zandvoorti remeklés után ismét a harmadik helyen végzett. A 15 esztendős sportoló már az időmérőn is remek tempót autózott és eddigi legjobb eredményét elérve a 3. rajtkockába kvalifikált.
Molnár Martin aztán a hétvége első versenyén is odatette magát. Az első rajtnál ugyan elveszítette az első szárnyát, amikor megpróbálta kifékezni Reza Seewooruthunt, baleset miatt fél kör után piros zászlóval félbeszakították a küzdelmet, így a második rajtot is az időmérőn elért sorrend alapján várhatták a pilóták.
A második startnál a szintén újonc Rowan Campbell-Pilling kiugrott, ami után az élre állt, de mindenki tudta, hogy büntetést kap. Végül a versenyfelügyelők úgy határoztak, hogy 10 másodpercet hozzáadnak az Argenti Motorsport pilótájának idejéhez.
Molnár Martin az újabb rajtnál kissé beragadt, így az összetett második helyén álló Alex Ninovic bevágott elé, de tudta, hogy a büntetés miatt valójában a 3. pozíció az övé. Sőt, amennyiben megelőzi Ninovicot, a második hellyel eddigi legjobbját érheti el.
A magyar versenyző egyszer tudta támadni a nála jóval tapasztaltabb, másodéves pilótát, aki azonban kivédekezte ezt, és mire Martin ismét támadási pozícióba került volna, letelt a versenyidő.
Ami a második rajtot illeti, ezek a kuplungok nem arra vannak tervezve, hogy többször egymás után elrajtoljunk velük, kicsit ezért beragadtam, de így sem rajtoltam rosszul, mert csak a Ninovic ment el mellettem. Gyorsabb voltam nála, de nem sikerült megelőznöm, mert közben engem is támadtak, így hátrafelé is figyelnem kellett. Nagyon közel kerültünk, az utolsó kanyarban próbáltam megelőzni, azt jól kivédekezte, úgyhogy nem tudtam neki beszúrni, aztán mire ismét támadási közelségbe kerülhettem volna, véget ért a verseny
– összegzett az újoncok értékelésében fölényes győzelmet arató – a második legjobb újonc a büntetése miatt 8. helyre visszaeső Campbell-Pilling lett – magyar pilóta.
„Az egész futamból az a magabiztosság, amit láttam Martinon. Zandvoort óta megkönnyebbülést is érzek rajta; már elhiszi, hogy ide való, az élmezőnyben a helye, és tudja azt a tempót, ami az abszolút dobogóhoz kell, és egy Ninovictól sem kell tartania. És itt megvolt az a váltás, amit Zandvoortban picit hiányoltam, hogy a védekezésből mennyi idő alatt tud visszaállni időmérős körökre, és tud átkapcsolni mentálisan. Itt fél kör elég volt hozzá, úgyhogy látszik a fejlődés, és nagyon jó, hogy ezt egyik versenyről a másikra meg tudja valósítani. Nagyon elégedett vagyok vele” – nyilatkozta Kiss Pál Tamás, a MOTAM szakmai vezetője, egyben Martin coacha és mentora.
Folytatás holnap a második és harmadik futammal – előbbit magyar idő szerint 11:55-től, utóbbit 16:55-től rendezik.
A 2024-es brit F4-es idény
- Április 27–28.: Molnár Martin csapata legjobbjaként kezdte Formula–4-es karrierjét Doningtonban
- Május 11–12.: Tovább remekel a brit Formula–4-ben újonc fiatal magyar versenyző
- Május 25–26.: Molnár Martin megduplázta dobogós helyezései számát a brit F4-ben
- Június 8–9.: A brit F4 magyar versenyzője először állhatott az újoncok dobogójának második fokára
- Június 15–16.: Nyolc dobogóval zárta F4-es szezonja első felét Molnár Martin
- Július 13–14.: Vasárnapra is megtartotta lendületét Zandvoortban a brit F4 magyar versenyzője
- 7. Knockhill – augusztus 10–11.
- 8. Donington Park – augusztus 24–25.
- 9. Silverstone – szeptember 21–22.
- 10. Brands Hatch – október 5–6.