Brutálisan jön föl a BlackBerry
További Tech cikkek
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
- Azonnal cserélje le, ha ilyen routert használ!
Az iPhone népszerűsége alapján sokan úgy gondolják, hogy hamarosan az Apple uralja majd az okostelefonok piacát. Valójában az a helyzet, hogy a piac élén álló Nokia megszorongatására a RIM-nek sokkal nagyobb az esélye. A BlackBerry-ket gyártó kanadai vállalat április 2-án adta ki a jelentését az előző üzleti évéről, ami igazán remek lett: bevétele 84 százalékkal 11,08 milliárd dollárra emelkedett, a profitja pedig 1,89 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 1,29 milliárdról. A vállalat 2008-ban 26 millió mobilt adott el, (az Apple körülbelül 11 milliót), és már egy évvel korábban is 14 millió BlackBerry kelt el.
A RIM arra számít, hogy a következő hónapokban javul az eredménye, mert egyre olcsóbbak lesznek az alkatrészek. A piaci elemzők korábban aggódtak, hogy a RIM az Apple ellen vívott harcban feláldozza majd a profitabilitását, de a külföldi lapok beszámolója szerint az éves jelentés elhessegette a félelmeket.
Eleinte csak a vállalati ügyfeleket vonzották a BlackBerry telefonok specialitásai, például az erős titkosítás és az üzleti szoftverekkel való kompatibilitás, valamint a fizetős szolgáltatások, mint a push-mail (amikor az email magától, azonnal megérkezik a mobilra), de ezen túllépett a vállalat és más szegmenseket is sikerült meghódítania. A legutóbbi negyedévben a szolgáltatásaira előfizető 3,9 millió új felhasználó 70 százaléka nem nagyvállalati ügyfél volt, hanem kisvállalati vagy egyéni előfizető.
Magyarországon a Pannon, a Vodafone és a T-Mobile is árulja a RIM készülékeit és szolgáltatásait. A hazánkban nemrég megjelent BlackBerry 8900 és a Bold 9000 modellek jól mutatják, hogy mire törekszik a RIM; ezekben a készülékekben már nagyobb hangsúlyt kap a multimédiás szórakoztatás: van gps, fejlettebb mp3-lejátszó, beépített kamera, és a nagy méretű kijelzőn élvezhető minőségben jelennek meg a videók.
Nálunk még nem kapható az iPhone versenytársának szánt BlackBerry 9530 Storm, amin nincsenek betűgombok, viszont óriási érintőkijelzője van. Ez a mobil is inkább az egyéni vásárlókat veszi célba, nem a fontos üzleti emaileket bepötyögő vállalatvezetőket. A napokban megnyitott BlackBerry App World azonban mindkét szegmensnek kedvez: a mobilról elérhető online szoftverboltban a Facebook és a hasonló közösségi portálok alkalmazásai éppúgy elérhetőek, mint például a Salesforce vállalati szolgáltatása.
A RIM elsősorban Észak-Amerikában és a fejlett országokban népszerű, de az elemzők szerint a növekedés fenntartásához Európa más régióiban is jól kell teljesíteniük. A közép-kelet-európai régióban a RIM arra számít, hogy a szélessávú mobilinternet terjedésével fokozódik majd az adatszolgáltatások iránti igény, és hogy ezen belül kiemelt szerepet kapnak majd az üzleti alkalmazások. A gyártó szerint fontosak lesznek az értékesítést segítő megoldások, az automatikus mérőóra-leolvasás, de a mobilok a logisztika, a közművek, a helyi kormányzatok és a szociális szolgáltatások terén is fontos segédeszközök lesznek a közeljövőben.