A napokban írtunk arról, hogy amikor az Amazon elkezdte leszállítani a vevőknek az új Kindle könyvolvasót, a Kobo és az Aluratek Libre olvasók ára is húsz-húsz dollárral csökkent. A Libre eBook Pro nevű olvasó átlépte a százdolláros lélektani határt, ami jelentősen növelheti az eladásokat.
Eközben a Sony leragadt a 300 dolláros szinten, ennyiért kínálja az érintőkijelzős Touch Edition és a 3G-kapcsolattal ellátott Daily Edition nevű olvasóit. A trió legegyszerűbb tagja, a Reader pocket Edition 179 dollárba kerül, tehát az új változat 29 dollárral lett drágább.
A Sony abban bízik, hogy az újítások éppen elég indokot adnak az áremelésre. Az olvasók új generációja könnyebb és vékonyabb, a kijelzőjük kontrasztosabb, és a Touch Edition érzékenyebben reagál az érintésre.
A Daily Edition típusban van 3G, mint ahogy a fő riválisnak tekinthető Kindle és Nook olvasókban is van, ezek viszont csak 189 dollárba kerülnek. A Sony a Pocket Edition és Touch Edition modellekbe egyáltalán nem épített vezeték nélküli kapcsolatot, ami elég nagy hiba, mert a Kindle-nek és a Nooknak is van csak wifis változata, amelyek 139 illetve 149 dollárért megvehetők.
Kérdéses, hogy a könyvolvasók valóban olyan presztízstermékek-e, amiért a vevők hajlandóak sok pénzt kifizetni vagy máris tömegtermékké váltak, amelyeknél csak az alacsony ár számít. Utóbbi esetben a Sony elhibázott üzleti döntést hozott, és kénytelen lesz követni a riválisait.