További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A mozinak vége lenne 3D nélkül és a tévéknél is előretör a technológia – állítja a Panasonic európai vezérigazgatója. Laurent Abadie-val a Photokina nemzetközi fotókiállításon beszélgettünk, szerinte hasonló folyamat játszódik le, mint az ötvenes-hatvanas években, amikor fekete-fehér tévéről váltottunk színes tévére. A 3D-t nézve olyan az ember érzése, mint amikor mono zene után hirtelen rádöbbentünk, hogy két fülünk van, és elkezdtünk sztereóban hallgatni a zenét.
Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a fogyasztók szeretik a térhatású filmeket és hajlandóak többet áldozni rá – erre kiváló példa az Avatar sikere. A fiatalabb generáció mindig is vevő volt a technikai újdonságokra és fizetni is hajlandóak a jobb minőségért. Nem véletlen, hogy szinte valamennyi szórakoztatóipari ág rámozdult a 3D-re a mozitól a tévén keresztül a játékokig. Laurent Abadie hatalmas potenciált lát a technológiában. Szerinte néhány éven belül – nagyjából három-öt évre lehet saccolni – már a 3D lesz az uralkodó technológia, ekkorra a háztartások negyedében már 3D tévé lehet.
Jelenleg a fő fókusz a film, bár még nagyon kevés tartalom vásárolható meg, még nincs annyi 3D film a piacon, hogy megérje 3D tévét venni. Itt is az Avatar lehet majd a fordulópont, ez lehet az a film, mely miatt már többen vásárolnak 3D tévét maguknak. A Panasonic részt vesz a 3D bluray-tartalmak fejlesztésében is, és kapcsolatban állnak tartalomszolgáltatókkal, tévétársaságokkal. Jövőre már sok 3D tévéadás is indul, de a következő nagyon fontos terület a játékipar lesz, a cég itt is tevékenyen szeretne részt venni a fejlesztésekben.
A Panasonic piacvezető lenne a 3D tévék piacán, a terveik szerint még az idén el szeretnék érni az ötvenszázalékos piaci részesedést. Nem tartja őket vissza az a kutatás sem, mely szerint az emberek inkább hajlandóak 3D tévét venni, mielőtt kipróbálták volna a technológiát. Laurent Abadie szerint ez azért lehet, mert óriási különbség van a 2D-ből átalakított műsorok és az eleve 3D kamerával felvett műsorok között. Ez utóbbival már olyan jó minőségű műrost tudnak készíteni, melyet már szeretnek a fogyasztók - egyelőre azonban tényleg kevés a tartalom.
Az is hátránya lehet egyelőre a technológia elterjedésének, hogy szemüveggel kell tévézni. Abadie elismerte, hogy bár vannak olyanok, akik kifejezetten szeretik a szemüveget, mert így jobban el tudnak merülni a filmben, a többségnek terhes a viselése. Éppen ezért próbálnak minél könnyebb szemüveget kifejleszteni. De a szemüveg egyelőre marad, mert nem lehet még olyan 3D tévét készíteni, ami szemüveg nélkül is valamennyi szögből jól látható.
A cég fő fókusza a 3D jelenleg, tucatjával gyártják a 3D tévéket, ők adták ki a világ első nem profi 3D kameráját, illetve a hét elején a kölni Photokina kiállításon bemutatták a 3D lencsét, melyet legújabb fényképezőgépükhöz lehet csatlakoztatni. A jelenlegi célcsoport még a technika iránt érdeklődők közül kerül ki, akik hajlandóak mélyebben a zsebükbe nyúlni a legújabb technológiáért, de amint lejjebb megy a 3D tévék ára, nagyon hamar általános lesz a technológia.