A Firefox a legnépszerűbb Európában
A Firefox első alkalommal előzte meg a Internet Explorert Európában, már ez legnépszerűbb böngésző – legalábbis a Statcounter adatai szerint.
A linkelt grafikonon látni, hogy a két böngésző között tavaly áprilisban kezdett el szűkülni a különbség. Az év igazi győztese azonban a Chrome lett, a Google böngészője majdnem tíz százalékkal nőtt tavaly a piaci részesedése, elérve így a 15 százalékot. A Chrome elsősorban az Internet Explorer kárára növekedett, ez utóbbi 7,23 százalékot veszített népszerűségéből.
Az Internet Explorer továbbra is legelterjedtebb böngésző maradt az Egyesült Államokban 48,92 százalékos piaci részesedésével. A különbség oka az lehet, hogy a Microsoft kénytelen felajánlani a böngészőválasztást a Windows telepítésekor.
A fenti trendeket megerősíti a Clicky is, az ő adataik szerint is a Chrome mutatta a legerőteljesebb növekedést a piacon. Itt azonban nemcsak az IE, hanem a Firefox részesedéséből is erősen leharapott a Google böngészője.
Bár az adatok jól mutatják a trendeket, pontos piaci részesedést nem lehet belőlük megtudni, hiszen mint a Statcounter, mind a Clicky forgalom alapján becsüli a böngészők piaci részesedését.