Nemzetközi lobbistákat keres a Facebook
Világszerte erősíteni akarja kormányzati kapcsolatait a Facebook, ezért az Egyesült Királyságtól Kelet-Európán át egészen a Közel-Keletig mindenhol lobbistákat keres a közösségi portál.
Az új munkatársaknak többek közt a Facebook által kínált előnyöket kell bemutatniuk a politikai döntéshozóknak, és azért kell lobbizniuk, hogy a szabályok lehetőleg kedvezzenek a Facebooknak. Magyarán javítaniuk kell a Facebook imázsát, hogy ne a felhasználók személyes adatait beszippantó gigantikus szervezetet lássák a világszerte több mint 600 millió felhasználóval rendelkező portálban.
Olyan embereket keresnek, akik meggyőződésesen hisznek a Facebookhoz hasonló közösségi szolgáltatásokban, jól ismerik az országuk szabályozási környezetét, és kiválóan kommunikálnak.
A Facebook egyébként az Egyesült Államokban is fokozta az aktivitását. Idén az első negyedévben 230 000 dollárt szánt e tevékenységre, ami sokkal kevesebb, mint amennyit a Google vagy a Microsoft költ a lobbistákra, ugyanakkor a tavalyi kereténél ötször nagyobb.
Fontos idejében tisztázni a félreértéseket. A Google évekkel ezelőtt építette fel a csapatát, és amikor a Google Talk csevegőkliens egyik új verziója elkezdte menteni a beszélgetéseket, a lobbisták figyelmeztették a céget, hogy ez bonyodalmakat okozhat Európában, ahol szigorúbb szabályok védik a magánszférát.