Az Apple legnagyobb riválisává válhat az Amazon a tabletpiacon. A Forrester Research szerint a negyedik negyedévben ötmillió tabletet is eladhat, mellyel a legnagyobb online kereskedővé válik, persze csak ha teljesülnek az elemzői jóslatok.
A legtöbben egyetértenek abban, hogy az Amazonnak jóval a konkurensek alá kell áraznia a tabletet, és fel kell készülnie az esetleges rohamra, vagyis az utánpótlásról is gondoskodnia kell, nehogy kimerüljenek a készletek. De ha a cég képes erre, akkor könnyedén elérheti év végére az ötmillió eladott darabszámot – állítja a Forrester Research kutatója, Sarah Rotman Epps.
Az Apple eddig majdnem 30 millió iPadet adott el 2010 áprilisa óta. A többi gyártó, mint a Samsung, a RIM, a Motorola azonban jelentősen elmarad ezektől a számoktól, számos kihívással küzdenek az eladások terén, nem a tervek szerint alakulnak a számok.
Eddig az Apple csak olyan cégekkel találkozott, melyek szerettek volna a konkurensei lenni, de nem jelentettek fenyegetést a piacvezetői szerepre. Sarah Rotman Epps szerint az Amazonnak nemcsak hogy megvan a lehetősége arra, hogy gyorsan szerezzen magának jelentős piaci részesedést. Ráadásul arra is hajlandóak, hogy veszteségesen adja a hardvert, mint a Kindle esetében, aztán a hozzá kapcsolódó tartalmakon váljon nyereségessé az üzlet. Ez veszélyes ellenféllé teszi.
Az egyik hátránya az iPad riválisainak, hogy nincsen olyan sok alkalmazás, a fejlesztők ugyanis kivártak az alkalmazások fejlesztésével. A Forrester adatai szerint iPadre nagyjából százezer alkalmazás érhető el, a kifejezetten tabletes Androidra fejlesztett appból azonban csak 300 van.
Ha az Amazon Android alapú tabletjéből milliókat adnak el, akkor sokkal vonzóbb lesz a fejlesztők számára is erre a platformra alkalmazásokat készíteni.
Egy másik elemző, Fred Wilson a Union Square Venturestől azt mondja, hogy a vásárlók olyan tabletre vágynak, mely egyesíti a Kindle és a tablet előnyeit. Szerinte ez lenne az iPad-gyilkos termék.