![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
![Megvan a magyar küldöttség első érme: Muhari Eszter drámai fordítással harmadik női párbajtőrben](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5749/57490/574903/57490351_4252339_fbef88c68a0393b9406933a0f85ee08d_wm.jpg)
Másfél évet sem élt meg a Buzz, a Google első próbálkozása egy közösségi háló felépítésére. A cég hivatalos blogján jelent meg egy bejegyzés, amiben a cég arról tájékoztatja a felhasználókat, hogy a Buzz pár héten belül végleg bezár, és a Google a Goolge+-ra fókuszálja energiáit. Iparági elemzők szerint a Google a közeljövőben több olyan termékét is megszünteti, ami nem hoz elég hasznot, például a Code Search nevű, nyílt forráskódú alkalmazásokat kereső programját és a Jaiku nevű Twitter-klónt, amit még 2007-ben vettek meg.
A Buzz-t a Google egyik legnagyobb melléfogásának tartják. Amikor 2010 februárjában elindították, a Gmail felhasználók felháborodva tapasztalták, hogy azokat a felhasználókat, akiknek a legtöbb emailt küldték, innentől a Buzz-on is követni fogják - ha akarják, ha nem. A Google becsületére legyen mondva, hogy ezt a funkciót két nap alatt választhatóvá tették, de a lépés már későnek bizonyult, és egyre több helyen kérdőjelezték meg a Google adatvédelmi elveinek hitelességét.
A Buzz leállítása után a felhasználók nem posztolhatnak többé a felületre, de a meglevő tartalmat Google profiljukon keresztül továbbra is elérhetik, és a Google Takeout nevű szoftver segítségével le is tölthetik azt gépükre. A cég egyik alelnöke szerint a Buzz-ból nagyon sokat tanultak, és a tapasztalatokat nap mint hasznosítják az utódnak (is) szánt Google+ fejlesztése során. A múlt hét csütörtökön közzétett adatok szerint a Google+-nak mára 40 millió felhasználója van, ami 30 millióval több, mint amit az előző negyedév végén mértek. A Google+ sikerében az is szerepet játszik, hogy sokkal jobban hasonlít a Facebookra, mint a Buzzra.