További Tech cikkek
- Az Instagram ezentúl korlátozza a politikai tartalmakat
- Japán szigorítana a mesterséges intelligencia fejlesztésén
- Elképesztő változáson esik át a Waze
- Fél évig akár féláron is használhatják a vezetékes internetet a Digi előfizetői
- Aggódik az Apple az iPhone miatt, biztonsági kockázatokat rejthet egy uniós szabályozás
A Valve népszerű online disztribúciós csatornája mostanáig csak a digitális formában megvásárolható játékokról volt híres, de a jelek szerint a cég ezen változtatni szeretne. Legutóbbi sajtóközleményében a Valve azt nyilatkozta, hogy hamarosan bevezetik a Software kategóriát is a Steamen, így rövidesen nemcsak a játékok után szedhetnek jutalékot, hanem egyéb hasznos szoftverek után is. Mark Richardson, a Valve munkatársa szerint a Steam negyvenmillió felhasználójának nemcsak arra van igénye, hogy játsszon; a felhasználói visszajelzésekből legalábbis erre következtetnek.
A közleményben a Valve arra is kitért, hogy a Steamen forgalmazott szoftverek közül már a kezdőcímek is használhatják az online szolgáltatással járó eszközöket, például az egyszerűsített telepítést, az automatikus verziófrissítést, és a Steam Cloud-kompatibilitást, amely lehetővé teszi, hogy a fájljainkhoz bárhol és bármikor hozzáférhessünk. A szolgáltatás egy hónapon belül, szeptember 5-én fog elindulni; a fejlesztők a Steam Greenlight segítségével tölthetik fel saját programjaikat a rendszerbe.
Valami készül
Ha csak a friss játékmegjelenéseik számát nézzük, a fejlesztőként dolgozó Valve manapság nem túl aktív, mégis gyakran és jogosan kerülnek a figyelem középpontjába. A közelmúltban Gabe Newell, a vállalat vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a Windows 8 kész katasztrófa; a cégvezető szerint a Windows Store ugyanis olyan zárt architektúrát akar kiépíteni, ami visszatetszést kelthet azokban, akik a pc-t éppen a nyitottsága miatt tartják vonzó platformnak. Mindez ellen tenni is szeretnének: Newell a Windows 8 kritizálásával párhuzamosan arra is kitért, hogy 2500, a Steamen megvásárolható játékot szeretnének portolni, hogy Ubuntu alatt is futtathatók legyenek.
A hét elején érkezett a hír, hogy egyes források szerint a Valve már dolgozik az újgenerációs grafikus motorján, a Source Engine 2-n. A Pastebinen megosztott kód tanúsága szerint a Valve által fejlesztett Filmmakerben olyan kódrészletek vannak, amelyek az új engine létét bizonyíthatják. Ezt alátámasztani látszik, hogy Michael Abrash, a világ első háromdimenziós grafikus motorját is programozó fejlesztő tavaly szintén a Valve-hez szerződött; ha pedig valaki mindent tud a 3D-s motorok programozásáról, akkor az ő.
Ezt némiképp cáfolja, hogy a Valve hivatalosan soha nem erősítette meg a Source 2-vel kapcsolatos híreszteléseket, ráadásul hiába nyolcéves a jelenleg használt Source motor, még mindig bőven vannak tartalékai. Ezt bizonyítja a fent látható videó is, amelyet egy Filmmaker-felhasználó készített. Ebben rekonstruálták a Mátrixnak azt a jelenetét, ahol Keanu Reeves helikopterrel menti meg a felhőkarcolóból Laurence Fishburne-t – csak éppen Neo szerepét a Valve korábbi játékából, a Left 4 Deadből ismerős Nick, az ügynökök szerepét pedig a Team Fortress Medicjei töltik be.