11:00, November 28.
Kamerun 3
Szerbia 3
al-Dzsanúb Stadion G csoport
14:00, November 28. ÉLŐ
Koreai Köztársaság 2
Ghána 2
Education City Stadion H csoport
17:00, November 28.
Brazília 0
Svájc 0
974 Stadion G csoport
20:00, November 28.
Portugália 0
Uruguay 0

Játékkal forgatták újra Mátrix jelenetét

2012.08.09. 16:05
Bár új játékot nem jelentettek be, mostanában megszaporodtak a Valve Software körüli híresztelések. Nemrég a cég vezetője, Gabe Newell katasztrófának nevezte a Windows 8-at, és közölte, hogy a linuxos platformok, elsősorban az Ubuntu felé is nyitni fognak. Röviddel ezután felröppent a pletyka, hogy új grafikus motoron is dolgoznak, noha ezt a cég nem erősítette meg - igaz, nem is cáfolták. Csütörtökön pedig kiadtak egy sajtóközleményt, amiből kiderült, hogy a népszerű disztribúciós csatornájukon, a Steamen rövidesen nemcsak játékok, hanem felhasználói szoftverek is megvásárolhatók lesznek.

A Valve népszerű online disztribúciós csatornája mostanáig csak a digitális formában megvásárolható játékokról volt híres, de a jelek szerint a cég ezen változtatni szeretne. Legutóbbi sajtóközleményében a Valve azt nyilatkozta, hogy hamarosan bevezetik a Software kategóriát is a Steamen, így rövidesen nemcsak a játékok után szedhetnek jutalékot, hanem egyéb hasznos szoftverek után is. Mark Richardson, a Valve munkatársa szerint a Steam negyvenmillió felhasználójának nemcsak arra van igénye, hogy játsszon; a felhasználói visszajelzésekből legalábbis erre következtetnek.

A közleményben a Valve arra is kitért, hogy a Steamen forgalmazott szoftverek közül már a kezdőcímek is használhatják az online szolgáltatással járó eszközöket, például az egyszerűsített telepítést, az automatikus verziófrissítést, és a Steam Cloud-kompatibilitást, amely lehetővé teszi, hogy a fájljainkhoz bárhol és bármikor hozzáférhessünk. A szolgáltatás egy hónapon belül, szeptember 5-én fog elindulni; a fejlesztők a Steam Greenlight segítségével tölthetik fel saját programjaikat a rendszerbe.

Valami készül

Ha csak a friss játékmegjelenéseik számát nézzük, a fejlesztőként dolgozó Valve manapság nem túl aktív, mégis gyakran és jogosan kerülnek a figyelem középpontjába. A közelmúltban Gabe Newell, a vállalat vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a Windows 8 kész katasztrófa; a cégvezető szerint a Windows Store ugyanis olyan zárt architektúrát akar kiépíteni, ami visszatetszést kelthet azokban, akik a pc-t éppen a nyitottsága miatt tartják vonzó platformnak. Mindez ellen tenni is szeretnének: Newell a Windows 8 kritizálásával párhuzamosan arra is kitért, hogy 2500, a Steamen megvásárolható játékot szeretnének portolni, hogy Ubuntu alatt is futtathatók legyenek.

A hét elején érkezett a hír, hogy egyes források szerint a Valve már dolgozik az újgenerációs grafikus motorján, a Source Engine 2-n. A Pastebinen megosztott kód tanúsága szerint a Valve által fejlesztett Filmmakerben olyan kódrészletek vannak, amelyek az új engine létét bizonyíthatják. Ezt alátámasztani látszik, hogy Michael Abrash, a világ első háromdimenziós grafikus motorját is programozó fejlesztő tavaly szintén a Valve-hez szerződött; ha pedig valaki mindent tud a 3D-s motorok programozásáról, akkor az ő.

Ezt némiképp cáfolja, hogy a Valve hivatalosan soha nem erősítette meg a Source 2-vel kapcsolatos híreszteléseket, ráadásul hiába nyolcéves a jelenleg használt Source motor, még mindig bőven vannak tartalékai. Ezt bizonyítja a fent látható videó is, amelyet egy Filmmaker-felhasználó készített. Ebben rekonstruálták a Mátrixnak azt a jelenetét, ahol Keanu Reeves helikopterrel menti meg a felhőkarcolóból Laurence Fishburne-t – csak éppen Neo szerepét a Valve korábbi játékából, a Left 4 Deadből ismerős Nick, az ügynökök szerepét pedig a Team Fortress Medicjei töltik be.



  • Hírek
  • Bankszámla