További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Az Amazon csütörtökön mutatta be új e-könyv-olvasóit és tabletjeit, köztük egy 69 dolláros olvasóval és egy 159 dolláros tablettel, hogy a 499 dolláros csúcskategóriás HD tabletet ne is említsük. Hogyan tudja ennyire olcsón adni a cég a termékeket és miért éri meg neki? Az AllThingsD Jeff Bezos vezérigazgatóval készült interjújából kiderült néhány részlet a cég stratégiájáról, aminek főbb elemeit egyébként a bemutatón is elárulta.
A tartalmon keresik a pénzt
A modell lényege, hogy az Amazon nem a hardveren szeretne pénzt keresni. Nem követik az az általánosan elfogadott stratégiát, hogy drágán adják magát a készüléket és ezzel próbálnak nyereségesek lenni, de az a stratégia is távol áll tőlük, hogy amit elvesztenek a frontvonalban, azt a háttércsapatokon próbálják meg behozni.
Az Amazon már a Kindle Fire-rel világossá tette, a tabletet arra akarják használni, hogy a tartalmat – videót, könyvet és webáruházat – eljuttassák a fogyasztókhoz. Egyszerű a modell, agresszív árpolitikával elérik, hogy az ő hardverjeiket vegyék meg a vásárlók, majd jól szervezett, hatalmas gépezetet rázúdítva arra buzdítsák a felhasználókat, hogy a tartalmat is tőlük vegyék meg. A hardver már irreleváns ebben a modellben, a lényeg a tartalom – állapítja meg a ZDNet.
A Kindle Fire-ben az Android 4.0 verziója van, teljesen lecsupaszítva és átalakítva. Jeff Bezos bevallása szerint Linuxként tekintenek az Androidra, egy nagy csapat foglalkozik azzal, hogyan lehet átalakítani úgy, hogy megfeleljen az Amazon igényeinek.
Nem egy új stratégiáról van szó, amióta létezik a cég ezt követik. Jeff Bezos véleménye szerint az üzleti modellt úgy kell kialakítani, hogy szoros maradjon a kapcsolat a vásárlóval a termék megvásárlása után is. Ez hosszú távú gondolkodást kíván és türelmesebbnek kell lenni, hiszen folyamatában térül meg a befektetett pénz és idő.
A modell sikeres, hiszen az e-könyv-olvasók piacát és az e-könyvek piacát is letartolta az Amazon. Az elektronikus könyvek eladásai csúcsokat döntögetnek, sorra hagyják le a nyomtatott könyvek eladásait. Hasonló eredményt szeretnének elérni a tableteknél is, hogy a felhasználók az Amazonról töltsék le a filmeket, onnan kölcsönözzenek sorozatokat és könyveket.
Jeff Bezos korábban említette, hogy egy új készüléknél öt-hét évre van szükség ahhoz, hogy minden szempontból nyereségessé váljon a teljesztése. Tőzsdei cégként arról azonban nem beszélhetett, hogy egyes termékcsoportokkal, például az ötödik évében járó Kindle-lel már sikerült-e pluszba fordítani a mérleget, de nagyon valószínű, hogy már régen átlépték ezt a határt.
Végre Európában is kapható a Kindle Fire
Nem véletlen az sem, hogy a Kindle Fire az első évben csak az Egyesült Államokban volt megvásárolható. Ennek oka egyszerűen annyi, hogy ott sikerült megszerezni a jogokat, hogy a felhasználók filmeket, videókat, zenéket és könyveket töltsenek a tabletjükre. Mostanra sikerült elérni azt, hogy néhány kiválasztott nyugat-európai országban is megállapodjanak a jogokról, így ezentúl Amerikán kívül is lehet Kindle Fire-t vásárolni.
Egyelőre csak Nagy-Britanniában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban. Az árazás hasonló, mint amit a többi cég követ, vagyis drágábban adják Európában a termékeket. A Kindle Fire 129 font lesz (ez 200 dollár nagyjából, miközben Amerikában 159 dollárért árulják), illetve 159 euró Franciaországban és a többi eurót használó országban.