Már nem menő a World of Warcraft
A roppant népszerű MMO, a World of Warcraft három hónap alatt 1,3 millió előfizetőt veszített –olvasható a játék kiadója, az Activision Blizzard első negyedévről szóló jelentésében. Bobby Kotick, a vállalat vezérigazgatója ugyanakkor a közleményben azt is leszögezte, hogy a World of Warcraft még így is a világ legnépszerűbb, előfizetéses alapú MMO játéka, amiben igaza is van: még a visszaesés után is maradt 8,3 millió előfizetőjük.
Kotick arról is beszélt, hogy bár az évet jól indították, 2013 második felében több kockázattal kell szembenézniük, mint korábban gondolták, különösen a karácsonyi időszakban. Az év utolsó negyedében az Activision viszont piacra dobja a kasszasikernek mondható Call of Duty-széria legújabb darabját, a Ghostot.
Kotick a képlékenyebb második félévet annak a számlájára írta, hogy a Nintendo konzolja, a Wii U a vártnál sokkal kevésbé sikeres, és nem tudják, hogy az új generációs konzolok mire lesznek képesek. Az Activision Blizzard emiatt több játékának megjelenítését is elcsúsztatta. A cégvezető szerint ezek a jelenségek éppúgy okot adnak az aggodalomra, mint a globális gazdasági helyzet.