A Valve saját virtuális világot akar
A Steam számítógépek, kontroller és operációs rendszer után nemsokára újabb fejlesztéssel áll elő a Valve. A jövő januári Steam Fejlesztői Napok programterve szerint a cég egy olcsó VR (virtual reality, azaz virtuális valóság) eszköz prototípusát fogja bemutatni.
A terméket Michael Abrash fogja bemutatni. Abrash 2011-ben csatlakozott a Valve-hez, ahol a VR és AR (augmented reality, vagyis kiterjesztett valóság) projekteken dolgozott.
(Abrash korábban a Windows NT-t fejlesztette a Microsoftnál. A kilencvenes évek közepén maga Bill Gates próbálta marasztalni, amikor Abrash az id software-hez szerződött, hogy John Carmackkal dolgozzon a Quake-en, a világ első, teljesen háromdimenziós grafikus motorján.)
Az AR-ből külsős projekt lett
Az AR projektet a Valve leállította, mert a cég terveihez jobban passzolt a virtuális valóság koncepciója. A Valve-től távozó két mérnök, Jeri Ellsworth és Rick Johnson megalapították a Technical Illusionst; ők a Valve támogatásával dolgoznak egy saját terméken. Néhány napja sikeresen zárult a Kickstarter-kampányuk, amivel egy hónap alatt több mint egymillió dollárt gyűjtöttek. Az első eszközök jövő szeptemberre készülhetnek el.
A Valve programtervében szerepel még egy VR-hoz kapcsolódó előadás; ez a Steamworks, a Steam áruház és a Steam Overlay változásait és jövőjét fogja ismertetni.
Mivel a Valve eddig is támogatta a még mindig fejlesztés alatt álló, de egy ideje már kipróbálható Oculus Riftet, nem zárható ki, hogy a két cég szorosabb együttműködésre törekszik, és a Valve az Oculus technológiájára alapuló eszközt fejleszt. Valószínűbb azonban, hogy a Valve a nemrég bejelentett kontrollerhez, a nappaliba szánt számítógéphez és a saját operációs rendszerhez hasonlóan ezúttal is a saját megoldásához fog ragaszkodni.