Már most nagy siker az audiofil Ipod
A rockzenész Neil Young vállalkozása, a Pono arról lett híres, hogy
- több mint hatmillió dollárt söpört be a Kickstarteren egy hét alatt, pedig a fejlesztők csak 800 ezer dollárt akartak összekalapozni;
- csúcsminőségű digitális zenelejátszást kínál, valahol a CD és a stúdiófelvétel hangminősége között – legalábbis az ígéretek szerint.
A Pono már a megjelenése idején is a negyedik legjobban támogatott Kickstarter-projekt volt, de egy újabb Crowdfunder-kampányban további hatmillió dollárt kaszáltak vele a fejlesztők. A lejátszó erejét nemcsak a kiváló hangminősége adja, hanem a mögé épült infrastruktúra is: a nagy felbontású digitális fájlokat egy központi szolgáltatótól vásárolhatjuk meg. A nyitókínálatban körülbelül kétmillió különböző zene közül választhatunk.
A Pono a fejlesztés korai stádiumában még csak az audiofileket érdekelte, de a Kickstarter-kampány sikerét látva a zeneipar prominensei, például Bruce Springsteen is támogatni kezdték. Pontos megjelenési dátum még nincs, de a Pono lejátszó és a mögötte álló szolgáltatás néhány hónap múlva elérhető lehet.