El kéne lopni valamit a Snapchattől – gondolta a Facebook
Mielőtt a Snapchat egy tőzsdei bevezetés előtt álló, 22 milliárd dollár értékűre becsült startup volt, a Facebook tett nekik egy óvatos, hárommilliárd dollár összértékű felvásárlási ajánlatot. Az anyacég, a Snap simán lepattintotta őket. A Facebook erre úgy döntött, hogy jó, ha nem adják el egészben, akkor elviszik darabokban, ingyen.
A Snapchat ma az a szuperhipszter cég, amit mindenki utánozni akar, és ehhez a legcélszerűbb, legközvetlenebb módszereket választják. A Facebook Messenger és az Instagram egyaránt átvették a Snapchat napi sztorijait, az élő közvetítést, az időzített tartalommegosztást. Most épp a WhatsAppba nyúlták le a Snapchat Stories-t, csak ők Statusnak nevezik.
A WhatsApp Status egy új opció, amivel 24 óra után eltűnő videókat, fotókat és gifeket oszthatunk meg, miután alaposan kidekoráltuk őket. Ez gyakorlatilag ugyanazt tudja, mint a Snapchat Stories, csak megfejelték a WhatsApp nagy aduászával, a kétoldali titkosítással. (A Facebooknak ez így együtt megért 18 milliárd dollárt.)
A WhatsAppnak 1,2 milliárd felhasználója van, akik naponta 60 milliárd üzenetet küldenek egymásnak. Ja, és eközben megosztanak 3,3 milliárd fotót, 760 millió videót és 80 millió gifet. Ez a potenciális felhasználóbázis a Snapchatnek is ijesztő lehet, mert az ő, egyébként is lassuló növekedésüknek tesz keresztbe. Nem véletlen, hogy együttműködnek a Strong.Codesszal, akik a Snapchat kódjának biztonságosabbá tételén dolgoznak: az ő módszerükkel titkosított kód jóval nehezebben lesz visszafejthető.