Valter
16 °C
31 °C

Megszűnik az internetre kapcsolódó borosüvegeket gyártó Kuvée

2018.03.23. 09:44

A wifi-kapcsolattal és érintőképernyővel felszerelt borosüvegeket gyártó Kuvée bejelentette a visszavonulást.

A Kuvée egy érintőképernyővel egybeépített külső burkolatból állt, amiben úgy lehetett cserélgetni a borosüvegek-tölteteket, mint a szódásszifont. A patron beillesztése után a kijelzőn információk jelentek meg a borról: milyen szőlőből van, milyen termőterületről származik, és hogy mihez ajánlják. Szóval csupa olyan információt, amit hagyományos borosüvegeknél egy üvegre ragasztható papírdarabon, az úgynevezett címkén jelenítenek meg.

A Kuvée-ből egy nyitószett - a külső egységgel és négy adag borral – 178 dollárba került. A további borospatronokat 10-50 dollárért lehetett megvenni. A Kuvée szavatolta, hogy az általuk forgalmazott bor 30-60 napig fogyasztható marad felbontás után.

Bár a kezdőkészletet hamar elkapkodták, a hosszú távú sikerhez ez nem volt elég. A búcsúüzenetben a cég vezérigazgatója, Vijay Manwani megjegyezte, hogy nem sikerült megértetni a közönséggel, hogy ez miért csodálatos termék, és a tavalyi tüzek a Napa-völgyben a termelést is visszavetették. Így nem tudták teljesíteni a megrendeléseket a karácsonyi szezonban, nem tudták finanszírozni a további működést, ezért a cég bezárása mellett döntöttek.

Manwani most vevőt keres a Kuvée technológiájára, aki továbbfejlesztené vagy továbbvinné az üzleti modellt.

(The Verge)