Alkalmi játékosok felé húz a játékipar
Ezen a héten zajlik San Franciscóban a videojátékipar egyik legjelentősebb szakmai eseménye, a Game Developers’ Conference. A rendezvényen játékfejlesztők és kiadók jönnek össze, hogy megvitassák az iparág jövőjét. A játékipar minden idők legjobb évét zárta tavaly, olyan nevek jelentek meg, mint a Bioshock és a Halo 3, és Amerikában 43 százalékkal nőtt a játékok forgalma a 2006-os számokhoz képest.
Jamil Moledina, a GDC főszervezője a BBC-nek nyilatkozva kifejtette, hogy a következőkben a játékfejlesztők egyre nagyobb figyelmet fordítanak majd az alkalmi játékosokra. A casual gamer, vagyis „alkalmi játékos” szavak az utóbbi években egyre többször hangoznak el a hasonló konferenciákon: ők azok, akik nem órákat játszanak valamilyen hardcore játékkal, hanem csak negyedórákat, és általában könnyen kezelhető szoftverekkel, akár flashjátékokkal. Hogy az alkalmi játékosokban mennyi pénz van, azt tavaly jól megmutatták a Nintendo családbarát konzoljára, a Wii-re megjelenő slágerjátékok, valamint a újabban divatos gitárszimulátorok, mint a Rock Band és a Guitar Hero (ez utóbbi sorozat egyedül 820 millió dollárt kaszált tavaly).
Sid Meier veterán játékfejlesztő (aki fénykorában többek között a Piratest és a Civilizationt készítette) ugyanakkor arra mutatott rá a konferencián, hogy az ipar fő motorjai továbbra is a hardcore játékosok maradnak, ezért nekik is tovább kell fejleszteni a játékokat, mint eddig. Meier arra is kitért, hogy a Facebookhoz hasonló közösségi oldalak játékalkalmazásaiban is egyre több a pénz. A konferencián a legnagyobb várakozás John Schappert beszédét övezi: Schappert a Microsoft Live szolgáltatás vezetője és a Microsoft két éve nem szólalt fel a GDC-n - mindenki azt várja, hogy most jelentik be a Live új szolgáltatásait.