A világhírű játékfejlesztőnek olyan korszakalkotó játékokat köszönhetünk, mint a Populous vagy a Fable. Molyneux igazából már március 30. óta a kreatív igazgató Microsoft Game Studios európai műhelyeinél, de ezt csak az Electronic Entertainment Expón jelentette be a Microsoft. A Gamesindustry.biz jelentése szerint Molyneux a Microsoft belső stúdióinak a kreatív munkáját felügyeli. Arra kell leginkább figyelnie a jövőben, hogy az igazán hasznos és értelmes ötletek megvalósuljanak, illetve a játékfejlesztők csapatában is ügyelnie kell az egymás közti jobb kommunikációra. Ez egyébként a többi mellett saját cégére, a Lionheadre is jellemző, amelyet Molyneux továbbra is igazgatni fog és a jövőben nem hagy fel majd a játékfejlesztéssel sem.
A híres fejlesztő fontosnak tartotta megjegyezni, hogy más stúdiók fejlesztését nem próbálja a saját egyéni ízlése szerint befolyásolni.