A Nav N Go fejlesztésbe menekül
Múlt héten komoly felfordulást okozott a Google azzal, hogy az ingyenes térképszoftverével ezentúl navigálni is lehet, és ennek hatására több navigációs cég részvényárfolyama megzuhant. A magyar Nav N Go azonban nem rettent meg a webes óriástól, derült ki a cég csütörtöki sajtótájékoztatóján.
A Google új ingyenes szolgáltatásának főleg az USA piacán lesz hatása, és a cég egyelőre nem közölte, hogy miként termel majd bevételt az ingyenes navigációval. Vahl Tamás, a Nav N Go ügyvezető igazgatója úgy látja, hogy az okostelefonok piaca még nagyon kiszámíthatatlan, és a cégek most tesztelik az üzleti modelleket.
A következő években fog kiderülni, hogy a felhasználók veszik-e a navigációs programokat, fizetnek-e a frissítésekért, hajlandók-e extrákat letölteni. Vahl Tamás szerint két éven belül kialakul egy egységes üzleti modell, amit a piaci szereplők többsége követ.
Új lábat növesztenek
A Nav n Go komoly magyar sikertörténet, 2005-ben 100 millió forint befektetésével jött létre, és pusztán a megrendeléseiből akkorát tudott előrelépni, hogy ma már 8-9 milliárd forintos forgalmuk van. Még egy hasonló ugráshoz azonban már nekik is komoly segítség kell, mondta Vahl Tamás. Nemcsak anyagi forrásokra van szükségük, hanem szellemi tőkére is, és éppen ezért csatlakozott a cég a Mobilitás és Multimédia Klaszterhez.
Az MMKlaszter két évvel ezelőtt jött létre, és célja a tagok együttműködésére, a közös tudásra épülő fejlesztések elősegítése - természetesen a nevében is szereplő területeken, a mobiltechnológiában és a multimédiában.
Az innovációs klaszter 62 tagja eddig 26 terméket állított elő, 7 kutatási-fejlesztési projekt fut. Olyan cégek csatlakozhatnak, amelyeknek konkrét fejlesztési terveik vannak, és meg tudják határozni, hogy a tagokkal együttműködve milyen új projektbe tudnának belevágni.
A klaszter akkor sikeres, ha exportálható termékeket tud létrehozni, mondta el Lemák Gábor, a szervezet igazgatója. Az eddig elért eredményeiket december 8-án be is mutatják az Millenárison az Innovációs Tech Show keretében.
Rovataink a Facebookon