Steve Jobs: Nem vagyunk tökéletesek
Az Apple pénteken rendkívüli sajtótájékoztatót tartott, ahol Steve Jobs bejelentette, a negyedik generációs iPhone antennahibáját úgy oldják meg, hogy ingyen védőtokot biztosítanak hozzá mindenkinek.
Ingyen védőtokkal akarja megoldani a 4G iPhone vételi problémáját az Apple, amelynek vezetője elismerte, hogy nem csak a telefon szoftverével vannak gondok.
"Nem vagyunk tökéletesek" - jelentette ki Steve Jobs, az Apple elnök-vezérigazgatója egy pénteki rendkívüli sajtótájékoztatón, amelytől sokan azt várták, hogy a minőségi kifogásokra reagálva az informatikai óriásvállalat talán a hibásnak vélt készülékeket is visszahívja.
A minden idők legsikeresebb Apple-termékének tekintett okostelefonból több mint 1,7 millió darab fogyott a megjelenés utáni első három napon.
A negyedik generációs iPhone-ról azonban hamar kiderült, hogy bizonyos helyzetekben vételi problémák adódnak, és a kijelzőn látható térerőszintjelző-skála sem a megfelelő értékeket mutatja.
A vételi problémákra az Apple vezére korábban személyesen válaszolt. Szerinte ugyanis a megoldás mindössze annyi, hogy a 4G iPhone-t a megszokottól eltérően kell tartani. A probléma az, hogy a telefon fémkerete egyben antennaként is működik: az egyik része a bluetooth-, gps- és wifijel vételét erősíti, a másik a 3G és a gsm kapcsolatért felel. Ha marokra fogjuk a telefont, elképzelhető, hogy egyszerre mindkét kerethez hozzáér a kezünk, rövidre zárva az antennákat, ami a jelerősség drasztikus visszaeséséhez vezet, extrém esetben akár a kapcsolat megszakadásához is.
A térerő szintjét mutató pálcikákról pedig bebizonyosodott, hogy azok már az első, 2007-ben kiadott telefonoknál sem mutatták a megfelelő értéket. Erre egy szoftverfrissítés jelentette a megoldást.
A hiba azért is különösen kínos, mert az Apple egyik dolgozója korábban elkotyogta a Bloomberg hírügynökségnek, hogy Steve Jobs-nak tudnia kellett a tervezési hibáról.
A 4G iPhone-tulajdonosok és a leendő vásárlók szeptember végéig juthatnak hozzá ingyen az egyébként 29 dollárba (6321 forintba) kerülő tokhoz; aki már korábban megvette, annak visszatérítik az árát. Aki pedig még így sincs megelégedve, attól a készüléket is visszaveszik még akkor is, ha hosszú távú hűségszerződés köti az AT&T telefontársasághoz.
Steve Jobs azonban hangsúlyozta, hogy a vételi probléma a telefonok töredékét érinti csak, és a vásárlóknak is kevesebb mint két százaléka vitte vissza a készüléket.
Rovataink a Facebookon