Egy éve könyörögnek a játékosok azért, ami most jön a Call of Dutyba
További Godmode cikkek
Hamarosan megérkezik az FPS-játéksorozat legújabb tagjába, a Vanguardba és az ingyenesen játszható Warzone-ba az Activision kiadó csalásellenes rendszere, a Ricochet anticheat.
A játékosok közel egy éve könyörögnek az Activisionnek, hogy csináljon valamit, mivel a csalók miatt élvezhetetlen a Warzone a tisztességes játékosok számára. Az IGN cikkében emlékeztet, nemcsak az ingyenes battle royale játékban, hanem az új, még meg sem jelent rész nyilvános bétatesztjében is megjelentek a csalók, amit, úgy tűnik, a kiadó is tarthatatlannak talált már.
A kiadó belső fejlesztésű Ricochet anticheatrendszere szerveroldalú és kernelszintű mechanizmus. Ez statisztikákat gyűjt a fiókok játékbeli viselkedéséről, ha pedig úgy ítéli meg, hogy fennáll a csalás lehetősége, jelez egy „dedikált professzionális csapat” számára, amely felülvizsgálja a bejelentést. Ezzel a kiadó reméli, hogy visszaszorítja a tévesen kitiltott játékosok számát. Az pedig, hogy a Ricochet rendszermagszintű hozzáférést kér PC-n, ergo látja, milyen más alkalmazások férnek hozzá a számítógépről a Call of Dutyhoz, a fejlesztők szerint segíti a csalók könnyebb azonosítását, hisz van egy adatbázisuk a csalást segítő rendszerekről, kódokról. A kiadó ígéri, máshoz nem fér hozzá a gépen a kernelszintű driver, és csak akkor fut, amikor elindítja valaki a Call of Dutyt.
A Ricochet-frissítés szerveroldali része a Warzone Pacific Update-csomaggal érkezik meg az ingyenes verzióba, a Vanguard esetén pedig november 5-től, a megjelenéstől a játék része lesz. A kernelszinten vizsgáló driver később, egy frissítéssel érkezik a játékokhoz, amennyiben pedig valaki nem telepíti, nem játszhat majd – mondja a kiadó. Az Activision szerint a PC-s csalók kiszűréséből azok a konzolos játékosok is profitálnak, akik crossplay-módban játszanak.
Kiszűrni a csalókat egyáltalán nem egyszerű, a PC-játékosok és a fejlesztők évek óta küzdenek vele. Az elmúlt években több kernelszintű anticheatrendszert is készítettek az iparágban (például az Easy Anti-Cheat vagy a BattlEye), ám ezek egyike sem volt teljes siker. A Riot Games fejlesztette Valorant saját drivere bizonyult eddig a legbiztosabb megoldásnak, ám kisebb fejlesztőktől és kiadóktól nem várható el, hogy annyi pénzügyi és emberi erőforrást biztosítson, mint például az Activision vagy a Microsoft.
A legjobb megoldás talán egy koordináltabb, iparági szintű összefogás lenne, vagy pedig a Windows-platform fejlesztőjének, a Microsoftnak kellene tennie az ügyben. Korábban szó volt róla, hogy a Windows 10 része lesz egy TruePlay nevű csalásellenes rendszer, de ez a projekt soha nem materializálódott az UWP-formán kívül.
Rovataink a Facebookon