Botrányba fulladt a felújított GTA-trilógia megjelenése
További Godmode cikkek
- Mindent megváltoztat egy új PlayStation-frissítés
- Mindent egy lapra tett fel az új Life Is Strange, de sokan inkább visszapörgetnék az idő kerekét
- ByeAlex extrém karrierváltásba kezdett, erre senki sem számított
- Ez a kisvárosi horror olyan sokkoló, mintha Stephen King agyából pattant volna ki
- Ennél jobb hírt nem is kaphattak volna a Harry Potter-rajongók
A Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition a játéksorozat három legendás részét, a GTA III-at, a Vice Cityt és a San Andreast foglalja magában. A Grove Street Games csapata dolgozott rajta, és a Rockstar Games adta ki a játékok felújított verzióit. A készítők azt ígérték, hogy nemcsak vizuálisan javítanak a címeken, hanem a játékmeneten is fejlesztenek. A korábban kiadott promóciós anyagok alapján már sejteni lehetett, hogy a felújított Mafia-játékokhoz képest ez egy silányabb próbálkozás lesz.
A kritikus hangoknak pedig igazuk is lett. Botrányos minőségben jelent meg a felújított GTA-trilógia.
A GTA-t mindig azért szerette a közönség, mert nagy szabadságot adott a gamereknek. A lopott autókkal való furikázás, az összevissza lövöldözés pedig rettenetesen élvezetes volt. Főképp amiatt, mert úgy éreztük, hogy a város tényleg él körülöttünk. Ha túl nagy rendbontást csaptunk, rögtön megjelentek a zsaruk keménykedni. A Grand Theft Auto: The Trilogy éppen ennek adott egy nagy pofont, mert nem elég, hogy például a San Andreasból kivették a játéknak egészen filmes hangulatot kölcsönző ködeffekteket, de a karakterek is olyanok lettek, mintha egy karikatúrából léptek volna elő.
Esténként pedig, ha véletlenül elered az eső, konkrétan semmit nem lehet látni a környezetből:
A játékmenettel is komoly problémák vannak, az Xbox Game Passon ingyenesen elérhetővé tett San Andreasban például tisztán látszik, hogy amint haladunk a városban, egyszer csak a semmiből tűnnek fel a kocsik az úton. Emellett glitchek és bugok rontják az élményt, és ha ötnél több autót kellene megjeleníteni, a Grand Theft Auto: The Trilogy nemes egyszerűséggel szaggatni kezd.
this is looking backwards while in first person, on the quadbike
— ProsafiaGaming (@ProsafiaGaming) November 13, 2021
GTA Trilogy Definitive Edition pic.twitter.com/YD6HTGDf4A
A felújított GTA-trilógiából – ha mindez nem lenne elég – számos ikonikus zeneszám kimaradt, amelyek korábban a játékbeli rádiócsatornákon keresztül voltak hallgathatók. A gamerek természetesen nem örülnek ennek az egésznek, és nemtetszésüknek hangot is adtak.
A Metacritic oldalán a GTA: The Trilogy – The Definitve edition PC-s változata fél pontot kapott a tízből 3012 értékelés alapján.
Csak hab a tortán emellett, hogy a játék PC-s verziója elérhetetlenné vált több napra, ugyanis ebben a verzióban a Rockstar véletlenül benne hagyott több olyan zeneszámot, amelyek már nem licenszeltek, és el kellett távolítaniuk a felújított GTA-trilógia fájljai közül.
A klasszikus trilógiát fejlesztő Grove Street Games elnöke, Thomas Williamson a megjelenés napján azt írta Twitteren, hogy örül, hogy a játékosok élvezik azt, amit a csapata összerakott. A valóság ezzel szemben az, hogy a gamerek legalább akkorát csalódtak a felújított GTA-trilógiában, mint nem is olyan régen a Cyberpunk 2077-ben.
It’s so fun to see players out there really enjoying what we’ve put together for them. I’m honestly enjoying this unparalleled level of scrutiny on our studio. Today we are celebrating our monumental project launch, while we work on updates. :-)
— Thomas Williamson (@TSWilliamson) November 11, 2021
A fejlesztők azt ígérték, hogy úton vannak az update-ek, amelyek javítanak a helyzeten. Jelenleg annyi biztos, hogy 21 ezer forintot nem ér meg a Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitve Edition.
A játék PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, Xbox One-ra, Xbox Series X/S-re és Nintendo Switchre jelent meg.
Rovataink a Facebookon