Az első rakétameghajtású repülőgép kedden mutatkozott be a közönségnek az amerikai Oshkosh városban rendezett AirVenture repülőshow-n. Az égben rendezett Nascarnak is nevezik a majdani rakéta ligát, az első igazi, több résztvevős versenyre azonban még várni kell.
A tervek szerint a gépeket négy percnyi folyamatos meghajtásra elegendő üzemanyaggal látják el, de a verseny tizenkét perces lesz, így a versenyzőknek ügyesen kell majd váltogatniuk a vitorlázórepülés és a rakétameghajtás között. A gépek négyszáz méter magasra repülnek fel, ahol körülbelül nyolc kilométeres köröket tesztnek meg.
Az AurVenture-en eredetileg két, különböző motorral felszerelt repülő szerepelt volna, de végül a kevésbé tesztelt eszközt nem engedték a levegőbe. Az esemény szóvivője a New Scientistnek elmondta, hogy még mindig várnak a szövetségi légügyi hivatal engedélyére, amivel a második gép is útjára indulhat. Elvileg a héten a levegőbe engedik, de mivel a texasi Armadillo Aerospace cég gépe még egyetlen tesztrepülésen sem vett részt, nem valószínű, hogy egyhamar a közönség szeme elé kerülhet.
A bemutatót tartó repülő, ami folyékony oxigénnel és kerozinnal meghajtott motorral volt felszerelve, a kaliforniai XCOR Aerospace cég járműve. A helyszíni beszámolók szerint fényes, élénksárga csíkot húzva emelkedett az égbe.
A bemutató ideje alatt a gép 560 kilométer per órával száguldott és pilótája váltogatta a rakétameghajtású haladást a vitorlázó repüléssel. Amikor a rakéta kikapcsolt, böfögő hangot adott ki, és a közönség hangosan röhögött, írja a New Scientist. A nézők legközelebb a renói nemzeti légiversenyen láthatják a repülőt szeptember elején.