Négy évvel és négymilliárd dollárral azután, hogy a Microsoft belépett a játékkonzolok piacára, úgy tűnik, végre piacvezető lehet a társaság terméke. A cég most bejelentette, hogy elkezdte szállítani az Xbox 360-at a kereskedésekbe, írta meg a Wall Street Journal.
Az első fecske
Az új termék jelentős előnyre tehet szert, hiszen a kissé megkésett elődhöz képest az új konzol hónapokkal megelőzi vetélytársait.
Az Xbox eddig csak a második játékos volt a PS2 mögött, egy felmérés szerint a Sony 92 milliót, a Microsoft 22 milliót, a Nintendo pedig 18,5 milliót adott el a rövidesen előző generációsnak nevezhető játékgépekből.
De a Sony játékgépe, a PlayStation 3 nem jelenik meg jövő nyárig, a Nintendo álomgépe, a Revolution pedig legkorábban 2006 karácsonyán kerül az üzletekbe.
Reménykednek
Az első megjelenéssel a Microsoftnak esélye lesz arra, hogy „újradefiniálja a konzolpiacot”, mondta David Hufford, az Xbox részleg egyik vezetője. A cégnél reménykednek, hogy az első három hónapban 3 millió darabot adnak el az új játékgépekből, hónapokkal a PS3 megjelenése előtt.
Van még egy óriási különbség a most megjelenő gép és riválisai között: míg a Sony és a Nintendo keresni akar a játékgépeken, a Microsoft hajlandó egy eleinte veszteséges gyártást is finanszírozni a piaci pozíciók megszerzése érdekében. A remények szerint az Xbox 360 teljes élettartalma alatt azért némi profitot is hozhat, de nem ez az elsődleges cél.
A magyar vásárlóknak viszont rossz hír lehet, hogy annyira azért nem fontos a piaci jelenlét a Microsoftnak, hogy Magyarországon is forgalmazza az új játékgépet. Bár vannak kísérletek a hazai terjesztés megszervezésére, még semmi sem biztos, és – tudtuk meg az 576 Kbyte webáruházának vezetőjétől – szinte biztos, hogy a december másodiki hivatalos európai megjelenéssel egy időben nem kerül a magyar kereskedésekbe az Xbox 360. Az új játékgépre legkorábban jövő év elején lehet számítani.