További Hardver cikkek
Berágtak az amerikai fogyasztók az Apple-re, mert a szeptemberbe piacra dobott mp3-as lejátszó, az iPod nano kijelzője a mindennapi használatban hamar és csúnyán összekarcolódik. A kaliforniai San Jose egyik bíróságán múlt szerdán benyújtott kereset szerint az Apple tudott arról, hogy hibás a nano kijelzője, mégis árulni kezdte a lejátszót, és ezzel megtévesztette a fogyasztókat. Az úgynevezett "class action suit"-ot (csoportos pert) kezdeményező ügyvédi iroda azt állítja, a nano kijelzője "túlságosan karcolódik a normál használat alatt" - erre egyébként nem sokkal azután fény derült, hogy az első vásárlók szeptemberben használni kezdték a készüléket.
"Ahelyett, hogy beismerte volna a tervezési problémát akkor, amikor a fogyasztók széles körben panaszkodni kezdtek (...), az Apple eltitkolta a hibát és azt javasolta az érintetteknek, hogy vásároljanak újabb termékeket, amelyek megakadályozzák a kijelző túlzott összekarcolódását" - áll a periratban.
Az iPod nano az Egyesült Államokban 2 és 4 gigabájtos kiszerelésben, fekete és fehér színben kapható, tárhelytől függően 200, illetve 250 dollárért. Itthon 60 000, illetve 76 000 forintba kerül.
Vett, cserélt, perelt
Szkreccs
A kaliforniai ügyben megnevezett felperes, Jason Tomczak azt állítja: szeptemberben vásárolt nanója úgy összekarcolódott, hogy már látni sem lehetett a kijelzőt. Egy ettől független akkumulátorprobléma miatt a kereskedő kicserélte ugyan a lejátszót, de rövid idő alatt a cseredarab kijelzője is bekrepált, mire a felperes visszavitte azt a boltba. Arról, hogy a Tomczak nevében indult eljárásból lesz-e olyan csoportos per, amelyben kedvező ítélet esetén az összes vásárló számíthat kártérítésre, a bíróság dönt majd. Ha megnyerik a pert, a vásárlók a készülékek eredeti árán kívül igényt tarthatnak arra a 25 dollárra, amit a visszacseréléskor levontak tőlük, és egyéb kompenzáció is szóba jöhet.
Lespórolták a műanyagot?
A defektust az Index is sikeresen reprodukálta: a tesztelésre kapott, használaton kívül táskában hordott nano-példányon már egynapos használat után legalább tizenöt apró karcolás jelent meg, és a harmadik nap végére a kijelző képe élvezhetetlenné - ha nem is láthatatlanná - vált. Az Apple.hu ügyvezető igazgatója, Emanuele Massimo azt mondta, a kérdéses darab első szériás tesztpéldány volt, és a Magyarországon forgalomba kerülő nanók már egy javított sorozatból származnak, így azok nem sérülnek majd olyan könnyen, mint a tesztpéldány.
Az Apple marketingért felelős alelnöke, Philip Schiller szeptember végén azt nyilatkozta, hogy a nano kijelzője nem karcolódik jobban, mint az eredeti iPod. A periratok szerint ugyanakkor az Apple tudatosan vékonyabb műanyag védőréteget használt a nanóhoz, mint amilyet a korábbi iPodokhoz. Mivel viszont a nanóra ugyanúgy vonatkozik a garancia, mint az összes többi Apple-termékre, a kereskedők újabb, strapabíróbb példányokra cserélik a sérült darabokat.
Az iPod-sorozat darabjai minden idők legsikeresebb Apple-termékeinek számítanak, az amerikai mp3-as lejátszók tulajdonosainak 75 százaléka használja őket. A nagy keresletnek köszönhető, hogy a cég részvényei pénteken 56,98 dollárt értek a tőzsdén, ami új egyéves csúcsot jelent az Apple történetében.