
A pop-up ablakok csaknem minden felhasználónak ismerősek, amikor egy-egy lapot nézve hirtelen felbukkan egy ablak, amiben egy véletlenszerű reklám tűnik fel. Ha felkelti az érdeklődésünket, a reklámra kattintva máris az adott oldalon találhatjuk magunkat. Ezek az ablakok egy kattintásra el is tűnnek, vagy egyszerűen a háttérben maradnak.
![]() |
A vád szerint az AOL reklámjai akadályozták a felhasználókat |
A felhasználók azzal vádolják az AOL-t, hogy az ablakok akadályozzák őket. Szerintük a szolgáltató mindaddig nem engedi a szolgáltatások igénybevételét, amíg a reklám a képernyőn van, azaz a figyelmen kívül hagyni lehetetlen, a reklámot muszáj megnézni. Az ilyen reklámozást etikátlannak vélték, ezért beperelték a céget.
A felperesek úgy döntöttek, hogy egyenként bíróság elé állni hosszas procedúra lenne, Ezért ügyüket kollektíven vitték a bíróságra. Képviselőjük 15-20 millió dollárt perel az AOL-től az okozott kényelmetlenségekért. Az ügyvéd úgy véli, hogy az AOL tisztességtelenül jár el, hiszen egyrészt pénzt kap a hirdetőktől, másrész pedig az előfizetési díjakat is beszedi.
Az AOL azzal védekezik, hogy előfizetőinek megvan a lehetősége a pop-up ablakok végleges letiltására. Véleményük szerint a szolgáltatási csomagok eléggé személyre szabhatóak, a felhasználónak még arra is lehetősége van, hogy a felbukkanó reklámokat letiltsa. Ezt Andrew Tramont, a felhasználók képviselője is elismerte, de megjegyezte, hogy a funkció új keletű, míg a keresetben benyújtott sérelmek 1994 óta halmozódnak, amikor még nem lehetett egyetlen kattintással letiltani a pop-up-okat.
Andrew Tramont szerint az AOL-nek az egyes oldalak aljára kellene felszólításokat elhelyezni, "szeretné megnézni a reklámokat?" felirattal, amely alatt azt is fel kellene tüntetni, hogy "amennyiben ide kattint az Ön előfizetési ideje telik". Ezt talán kicsit abszurdumnak tarthatnánk, de figyelembe kell venni, hogy az America Online a Time Warner-rel történő fúziója óta a világ legnagyobb internetszolgáltatója. 23 millió előfizetővel rendelkezik.
