Erik, Alexandra
EUR 386,08 Ft
USD 366,74 Ft
11 °C
23 °C

Hamisított szexjátékszerek miatt pereskednek a Second Life avatárjai

2007.08.14. 10:30
Az egyik avatár óriási üzletet csinál a virtuális szexjátékszerek forgalmazásával, a másik feltöri a másolásvédelmet, és a feketepiacon teríti az anyagot. Ebből a konfliktusból nőtt ki az első, virtuális személyek közötti per a valós világban.

Floridában megkezdődött a világ első olyan pere, ahol a felperes és az alperes is virtuális személy: egy-egy Second Life-beli avatár. Kevin Alderman, a Second Life-ban működő Eros LLC cég tulajdonosa azzal vádolta meg a Volkov Catteneo nevű avatárt (és rajta keresztül a mögötte álló, egyelőre ismeretlen hús-vér felhasználót), hogy a cége által készített és árusított szexuális játékszereket hamisítja.

Hamisított nemi szervek

Amikor az ember belép a Second Life világába, az általa irányított figurának, az avatárnak nincsenek nemi szervei, és nem képes a virtuális szexhez tartozó animációk futtatására. Ha az ember ilyesmiket szeretne, vagy megoldja magának, vagy megvásárolja mástól. Mivel a játékosoknak ritkán van csak meg a karakterük felturbózásához szükséges grafikus-, animátor- és programozói tudásuk, általában az utóbbit választják.

Az Eros LLC legsikeresebb terméke a 45 dolláros SexGen csomag, ami a játékban előforduló bútorokhoz és más objektumokhoz tervezett animációkat tartalmaz - aki ezt megveszi, annak az avatárja a játékban bárhol tud igen látványos pózokban szexelni (persze csak olyasvalakivel, akinek szintén megvan ez a kiegészítés). Alderman az animációk elkészítéséhez 25 ezer dollárt fektetett be egy motion capture mozgásdigitalizáló gépre (ennek drágább, nagyobb tudású verzióival modellezik videojátékokban és filmekben a szereplők mozgását).

Catteneo feltörte a SexGen másolásvédelmét, és ő maga is elkezdte árulni a kalózmásolatokat a virtuális feketepiacon.

Virtuálpedofilok és valódi jog

Alderman ügyvédje, Francis X. Taney szerint nincsen semmi különleges az ügyben, a SexGen végső soron szoftver és grafika, amire a szerzői jogok attól függetlenül vonatkoznak, hogy a kalózmásolás a valódi vagy a virtuális térben történik meg, és a felhasználók nyilván felelősek azokért a cselekedetekért is, amiket az avatárjaikon keresztül tesznek.

Nem ez az első jogi botrány a Second Life történetében. Júliusban a játékot üzemeltető Linden Labs betiltott minden szerencsejátékot a virtuális világban, mivel a játék a valódi dollárra váltható pénzzel ütközött a szerencsejátékot szabályozó amerikai törvényekkel. Tavaly az az eset váltott ki nagy felzúdulást, amikor a modellek tetszőleges átrajzolhatóságát kihasználva egyesek gyerek kinézetűre módosították az avatárjukat, és virtuális pedofíliába bonyolódtak.

A Meta továbbra is korlátozza az Index Facebook elérését, így hiába követ minket, híreink nem követik Önt. Facebook-videón mutatjuk, mi lehet ennek az egyik ellenszere, de ha első kézből akar értesülni a legfontosabb hírekről, töltse le az applikációnkat az App Store-ból vagy a Google Playből, illetve kövesse Twitter-csatornánkat!



  • Eladnék
  • Betét