Nem csak adathalmaz
A cég erre nem volt hajlandó, és Li eredménytelenül fordult a rendőrséghez is, ezután perelte be az Arctic Ice-ot. A cég a perben azzal érvelt, hogy a virtuális tulajdonnak nincsen semmi valós értéke, hiszen az csupán adatok halmaza.
A Csaojang kerületi népi bíróság azonban nem fogadta el ezt az érvet, és kötelezte a céget, hogy állítsa vissza az eredeti állapotot, azaz adja vissza Li Hongcsennek a játékban szerzett tulajdonait - többek között virtuális biofegyvereit - és státuszát.
A bíróság a döntést azzal indokolta, hogy a játékot üzemeltető cég felelős a lopásokért, mivel biztonsági réseket hagyott a szerverein. Azt egyelőre nem tudni, hogy az Arctic Ice-nak kártérítést is kell-e fizetnie.
Fontos a biztonság
Hasonló esetek a Diablóban is előfordultak, mondta a TechNewsWorld című internetes lapnak Ryan Russell biztonsági szakértő. Szerinte érthető, ha valaki mindent megtesz, hogy visszakapja játékbéli javait, hiszen azok megszerzése nagyon is valóságos időbe és - az előfizetés miatt - pénzbe kerül.
Az eBay és a Yahoo internetes aukciós oldalakon már régóta kereskednek is virtuális karakterekkel és fegyverekkel, melyek ezáltal teljesen valós értéket nyernek. Az is többször előfordult már, hogy játékbéli viták valódi bandaháborúkba torkolltak. Russel szerint a játékok üzemeltetőinek a jövőben éppen a hasonló esetek miatt is nagyobb gondot kell fordítani a szervereik biztonságára.