Az engedélyezés szabályozására irányuló ajánlásnak az a célja, hogy ösztönözze a repülőgépeken hozzáférhető mobilszolgáltatások nemzeti engedélyeinek kölcsönös elismerését. Egy másik elfogadott dokumentum, egy bizottsági határozat az EU-n belüli használathoz szükséges fedélzeti berendezések műszaki paramétereinek meghatározásáról szól. E szolgáltatások lehetővé tennék, hogy az üzletemberek és más utasok saját mobiltelefonjukkal telefonáljanak és váltsanak üzeneteket, miközben repülőgépen utaznak Európa felett.
"Azt várjuk, hogy az üzemeltetők árkínálatukban átláthatók és innovatívak lesznek. Ha a szolgáltatás igénybevevői sokkolóan magas telefonszámlákat kapnak kézhez, a szolgáltatás nem fog elterjedni - hangsúlyozta Viviane Reding, a brüsszeli bizottság információs társadalomért felelős biztosa. A műszaki és engedélyezési követelmények szerint az utasok telefonjainak egy fedélzeti cellás hálózatra kell csatlakozniuk, amely a földi hálózathoz műholdon keresztül kapcsolódik. A rendszer megakadályozza, hogy a telefonok közvetlenül a földi mobilhálózatokra csatlakozzanak. Ennek révén az átviteli teljesítményszint elég alacsony marad ahhoz, hogy a mobiltelefonok használata ne befolyásolja a légi jármű berendezéseinek működési biztonságát, illetve a földi telepítésű mobilhálózatok rendeltetésszerű működését.
A légi járműveken hozzáférhető mobil hírközlési szolgáltatásokat Franciaországban és Ausztráliában már tesztelték, a tapasztalatok alapján számos távközlési szolgáltató és légitársaság tervezi a szolgáltatás beindítását még ebben az évben.