További Mobil cikkek
A Vodafone nyereményjátéka elsőre pofonegyszerűnek tűnik: elég küldeni egy sms-t a megadott számra, és már versenyzik is az előfizető, ha szerencséje van, naponta nyerhet egy Opel Corsát. Egyszerű játék, de még ezt is lehet bonyolítani, igaz, meg is van az eredménye: a hetven nyereményautóból 17 egyetlen versenyzőhöz került. A Blikk információi szerint összesen 13,5 ezer sms-t küldött a játékos hárommillió forint értékben, ami jó befektetésnek számít: a 2,57 millió forintos Corsák darabját 2,1 millióért árulják a neten a nyertesek közül többen is, így a 17-szeres nyertesnek - aki a 17 gépkocsiból csak egyet tartott meg magának - 34 millió forintos bevétele lehet. A mázlista tehát megtízszerezte pénzét tíz hét alatt.
A mobilszolgáltató játéka április 8-ig tartott, az Index úgy tudja, hogy a középkorú, 40-50 év körüli, matematika tanárnak tűnő férfi, nejlonszatyorral a kezében egy hónappal ezelőtt jelent meg személyesen az AAA Autó egyik felvásárlójánál, hogy szeretne pár darab nyereményautót eladni, és hogy segítenének-e az értékesítésben.
Titkolózik
A pontos módszer nem ismert, a nyertes pedig nem vállalja a nyilvánosságot, nem beszélt a sajtóval, sőt, azt sem lehet tudni biztosan, hogy ki áll a 17 autó mögött, úgyhogy csak következtetni lehet arra, hogyan csinálta.
A pontos módszerhez nem árt átböngészni a Vodafone játékleírását, az ugyanis alapvetően behatárolja a versenyző lehetőségeit. Ebből kiderül, hogy a játékosok sms-ei folyamatosan gyűltek, így aki minden nap küldött egy üzenetet, az az utolsó napokban már több mint 60 ponttal játszott, hatvanszor annyi esélye volt, mint az egész sorozat alatt egyetlen sms-t küldő ellenfelének. Naponta sorsoltak egy autót, kivéve vasárnap, mert akkor kettőt adtak át: a napi győztesnek egyet, meg annak, aki adott héten a legtöbb üzenetet küldte be.
Fotók: Huszti István
Ez utóbbi mindig csak az adott hétre vonatkozott, tehát amíg a napi játékon a naponta egy üzenetet küldő játékos a második hét végén már 14 sms-sel versenyzett, addig a heti összesített szavazáson csak hét üzenete vett részt. Kivéve, ha valamelyik héten már megnyerte az összesített szavazást (amit 7 üzenettel nyilván nem lehetett), mert ebben az esetben többször nem pályázhatott az összesített heti nyereményre a játékos. A verseny szempontjából fontos, hogy voltak időszakok, amikor egy üzenet hármat, vagy akár hetet ért, utóbbi naponta hét percig tartott, és a játékos sms-ben kapott értesítőt az extra játék kezdetéről.
Csak a hétvége biztos
Mindezek alapján a játékos csak a heti összesített szavazásnál mehetett viszonylag biztosra, hiszen ha elég sok szavazatot küldött, nyert, míg hétköznap akár az egyetlen üzenettel játszó mázlista is elvihette előle az autót. Nagyobb esélye volt az első napokban: ha rögtön a játék elején sok szavazatot küldött a versenyző, akkor reális esélye volt arra, hogy üzenetei fölénybe kerülnek az összes többi játékos szavazataihoz képest, így némi szerencsével elvihette az autót. Ahogy teltek a hetek, úgy lett egyre nagyobb szüksége a mázlira a 17 autót elvitt játékosnak, ha hétköznap szeretett volna nyerni.
Főleg, hogy szinte minden héten új telefonszámról kellett bejelentkeznie, mert a heti összesített nyereményt mindenki csak egyszer vihette el, márpedig arra szüksége volt, hiszen azt leszámítva csak a szerencsében bízhatott a játékos.
Az elméletet alátámasztja, hogy Vodafone oldalán is elérhető névsorból kiderül, a heti nyertes csak nagyon ritkán választott rendes nevet magának. Míg hétköznap Kissek meg Némethek nyertek, addig a vasárnap a Pató Páloké meg a Szerencsés Mátyásoké volt.
Mivel a Blikk szerint 13,5 ezer üzenetet küldött a játékos, kiszámolható, hogy ez hetente átlagosan 1300 üzenetet jelent. A legnagyobb esélye akkor volt a győztesnek a nyeremény elvitelére, ha azokban az időszakokban küldött sms-t, amikor a hétszeres szorzó működött, így aztán közel tízezer ponttal játszott minden héten.
Kedvező órabér
Egy számítógép segítségével akár hét perc alatt is el lehet küldeni ezer sms-t, így a játékosnak elég volt hetente egyetlen napot rááldozni a játékra, pontosabban hét percet, a többin meg várhatta, hogy kihúzzák-e az álnevet, ami mögött valószínűleg egy rokona, vagy ismerőse bújt meg. Ha adatkártyát rakunk egy számítógépbe, az másodpercenként akár három üzenetet is elküld a szükséges telefonszámra, ami hét perc alatt 1260 üzenetet jelent, ez meg elég közel jár a játékos 1300-as heti üzenetszámához. Tíz hét alatt hét perc, az összesen hetven perc, a szerencsés órabére tehát közelít a 30 millió forinthoz – ha helyes az elméletünk.
Persze arról szó sincs, hogy a versenyző előre tudhatta volna, hogy nyerni fog. Az első héten még csak próbálkozhatott, kockáztatott két-háromszázezer forintot, azzal a megkötéssel, hogy ha nyer, érdemes folytatnia a játékot, mert bebizonyosodik, hogy heti 1300 üzenet elég lehet a hétvégi díj megnyeréséhez. Ráadásul azok a játékosok, akik szintén nagyobb összeget fektettek a játékba, valószínűleg az első vesztes hét után feladták a küzdelmet (senki sem szeret többször egymás után nagy összeget bukni), így ha az első két-három hetet megnyerte a versenyző, már viszonylag nyugodtan várhatta a többi sorsolást. A hétvégi díjkiosztókkal kilenc autót viszonylag biztosra lehetett venni, a hétköznapi nyeremények meg az első napok után szerencsés véletlennek voltak köszönhetők.
Új autó olcsón
A titokzatos nyertes az autókereskedés telemarketinges telefonszámán jelentkezett már hetekkel ezelőtt, hogy érdekelné-e a céget több vadonatúj Opel Corsa, tudtuk meg Markó Zoltántól, az AAA Autó ügyvezetőjétől. "Nem volt szokványosnak mondható eset. A nyereményakció ünnepélyes átadója a Hősök terén volt, mobil autófelvásárlóink több körben, lábon hozták be a fóti telephelyre a 16 autót".
A kereskedésben a történet nyilvánosságra kerülése után megugrott az érdeklődők száma, mondjuk ez részben annak köszönhető, hogy a sztorit lehozó napilapban rosszul jelent meg a másodkézből eladni kívánt autók ára: rendkívül csábító 2,1 millió szerepelt a cikkben. "Mi 2 390 000 Ft-os listaáron áruljuk a nyereményautókat. Az Opel kereskedésekben 2,5-2,7 millió forintért kaphatóak, de mivel új típusról van szó, valamennyi várakozási idő is van."
Az élelmes férfinak készpénzben fizetett a kereskedés, majd leszedték a Vodafone-matricákat az autókról és beállították a nullkilométeres garanciális autókat a többi - használt - autó közé a cég három telephelyén. Az ügyfél megkérte a céget, hogy ne áruljanak el róla semmiféle személyes információt a médiának, így nem tudni, hogy kicsoda és melyik városban lakik a trükkös matematikus.