További Mobil cikkek
Vagyis egyértelműen a munkahelyi szélessávot használják a felhasználók, emlékeztetett informátorunk, aki szerint megfelelő feltételek mellett egy 800-1000 MB-os komplett film 3-4 óra leforgása alatt letölthető. Cége kizárólag magyar SMS-eket fogad, és csak az országon belül enged letölteni, erre szólnak ugyanis forgalmazói jogosítványai.
Utálták a hirdetők, aztán rájöttek
A pornó sokáig az írott médiában is mostohagyereknek számított, Ausztriában például a Hustler magazin 4 évig egyetlen reklámot sem közölt. Az idők azonban változtak, most már a lap több mint 60 százalékát teszi ki a reklám. "A hirdetők belátták, hogy ez az egyik útja a legkomolyabb, felnőtt célcsoport elérésének" - véli a pornófilmeket forgalmazó cég vezetője.
Magyarországon a fizetős filmletöltés 9 éve létezik, a jelenlegi kínálat 90 százaléka azonban kalózmásolat. "Egy tinédzser feltehet valamelyik ingyenes szolgáltatóhoz tucatnyi DVD-ről lekapott filmet, és betegre keresheti magát az SMS-ekből befolyó összegeken" - fogalmazott informátorunk.
Itthon mindennapos a filmes kalózkodás
A komoly forgalmazók célja az, hogy legális keretek közé tereljék a kínálatot. Adott esetben segítenek a filmek jogtulajdonosainak felderíteni és a filmek levételére felszólítani a kalózkodókat.
Töredékére olvad a befizetett összeg
Ilyen szinten már komoly érvágás az a nyolc forint is, amibe a letöltési kódot továbbító válasz SMS kerül. A maradék összeg többfelé oszlik, fent kell például tartani egy SMS webszervert, amely a válasz SMS-ben megküldi a személyre szabott elérési kódot. A vállalkozó nem kívánta közölni a rendszer pontos anatómiáját, annyit azonban megtudtunk, hogy "van néhány ilyen cég", amelyek rendszere adott másodpercben 30 ezer SMS-t is képes továbbítani.
A maradék összegen a filmek jogtulajdonosa, a szolgáltatást szervező cég, és esetleg a küldő bannereket futtató oldalak tulajdonosai osztoznak. Informátorunk szerint itthon sem kell legfeljebb 2-3 év, és sorban fognak állni náluk a hirdetésekért. Az internetes filmforgalmazók már most rutinosan igazítják útba az érdeklődőket.
A mobilcég megdolgozik a részéért
A Pannon GSM esetében az emelt díjas szolgáltatások üzleti modellje úgy néz ki, hogy a velük szerződésben álló tartalomszolgáltatók szolgáltatnak (jogi értelemben is) a Pannon ügyfeleinek, közölte kérdésünkre a mobilcég sajtóosztálya.
A szerződésük alapján a tartalomszolgáltatóknak különböző szolgáltatásokat nyújtanak, a távközlési szolgáltatás (SMS, MMS, hívás, stb. továbbítása) mellett számlázással, beszedéssel és a digitális tartalomnak az ügyfél készülékére eljuttatásával is foglalkoznak.
Érték az ügyféladatbázis
A cég sajtóosztályán keresztül válaszát lapunknak megküldő illetékes szerint nem szabad elfelejteni a bevételmegosztási arányok boncolgatásakor, hogy az adott esetben a tartalomszolgáltató számára elérhetővé tett ügyfélbázist hosszú évek drága és fáradtságos munkájával gyűjtötték össze.
Ennek megfelelően ennek az ügyfélbázisnak értéke van, melyet érvényesítenek is a tartalomszolgáltatók felé, közölte a Pannon GSM.
Nem osztályozzák a tartalmat
Mindezek fényében a bevételmegosztás mértéke alapvetően az adott szolgáltató árbevételétől függ. Ennek mértékében a szolgáltató része akár meg is haladhatja a 70 százalékot.
Kérdésünkre, hogy a pornográf vagy ismeretterjesztő tartalmak között hogyan osztályoznak, a Pannon illetékese kifejtette: attól, hogy valaki milyen tartalmat nyújt nem függ a részesedésének mértéke. Természetesen a szerződésekben minden esetben kikötik, hogy az adott szolgáltatás törvényt nem sérthet.
A Westel és a Vodafone nem közli
A szerződések, így a tartalomszolgáltatokkal kötött megállapodások és azon belül a bevételmegosztás sem tartoznak a publikus információk közé, válaszolták érdeklődésünkre a Westelnél. Az emeltdíjas SMS-el elérhető tartalomról pedig a tartalomszolgáltatók gondoskodnak és döntenek. A mobilszolgáltatók pusztán távközlési szolgáltatóként vannak jelen, közölték a Westel sajtóosztályán. A Vodafone péntek délutánig nem válaszolt megkeresésünkre.