A fájlcserélő raprajongók fizetnek is a zenéért
Rapperek és dance-hallgatók
Az online zenerajongók - akik az elmúlt hónapban töltöttek le zenét - 111 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásároltak rapzenét az interneten az elmúlt három hónapban, mint azok az átlagos internetezők, akik csak böngészésre vagy más célokra használják a világhálót. A második helyezett tánc- és klubzenénél ez az érték 106 százalékos; a rangsort az R&B, a soul és a rock folytatja.
Greg Bloom, a Nielsen/Netratings vezető elemzője úgy véli, hogy az online zenerajongók ízlésének tanulmányozásával a lemezkiadók könnyebben megnyerhetik maguknak a fájlcserélő hálózatok felhasználóit.
Kevés a sláger
A legnagyobb kiadók, többek között az AOL Time Warner, az EMI, a Bertelsmann, az Universal Music és a Sony ezeknek a hálózatoknak a népszerűségével magyarázzák a CD-eladások visszaesését. Ezzel szemben néhány piackutató azt állítja, hogy az eladások csökkenésének oka egyrészt a kevesebb slágerlemez, másrészt a romló gazdasági helyzet. Bloom szerint a nyerő üzleti modell kialakulására még néhány évet várni kell, de az interneten és a boltokban is jól értékesíthető zenei stílusok tanulmányozása létfontosságú lesz a bevételszerzéshez a cégek számára.
A tanulmányt 36 ezer internetező megkérdezésével készítette a Nielsen/Netratings.