További MP3 cikkek
Öt évvel ezelőtt merült fel a cégnél az ötlet, hogy emeljék ki a moziplakátokat a két dimenziós síkból, változtassák át valami élőbb formára. Stephan Fitch, a MIT diplomájával rendelkező független filmkészítő a BBC-nek elmondta, ha poszterek terjesztése a feladat, muszáj velük valamit kezdeni, hogy érdekfeszítőbbek legyenek. Az embereknek szánt üzenet csakis kreatív, érdekes formában érheti el a célját.
Központi szerverről jön a tartalom
A ThinkPix "élő" plakátok alapját digitális és internetes alapú technológia adja. Az érzékelők azonnal reagálnak, ha egy személy közeledik a kijelző felé. Minden "smart display" egy lapos plazmaképernyőből és egyedi készítésű számítógépből áll, számítógépes hangszórókkal kiegészítve.
A plakát kapcsolatban áll a mozi központi szerverével, amely nagy sávszélességgel fogadja a Thinking Picturesnél fejlesztett és tárolt digitális tartalmakat.
"Számos útja van annak, hogy a képet életre kelthessük. Az egyik az ultrahangos érzékelők felszerelése. A denevérek által a távolság becslésére használt eljárás fókuszált sávban, de csak kis távolságban hatékony. Érzékeli az elé kerülő tárgyakat, és ha valami aktiválja, a digitális plakát tartalma felelevenedik. "
Pontosan figyelhető, mekkora a siker
Paul Rosenbloom, a Dél-Kalifornia egyetem informatikai eljárások intézetének igazgatóhelyettese szerint ez az alkalmazás hasonlít a képernyők pop-up ablakaihoz. Szerinte az a nagy kihívás, hogy az asztali számítógép előtt egy embert kell megszólítani, míg a mozik előcsarnokában akár egy kisebb tömeg is összeverődhet.
A nagy filmstúdiók semmi másra nem vágynak, de Stephan Fitch szerint mostanáig nem lehetett megmondani, felkelti-e az emberek figyelmét egy-egy régi stílusú moziplakát. A ThinkPix segítségével azonban pontosan ki lehet majd mutatni, hogy a trailerek hányszor futnak le, hányan, mennyi időre és milyen távolságban állnak meg a kijelzők előtt.
"Ezek a statisztikák mindenkinek hasznosak lesznek" - jelentette ki Fitch, aki most smartcard alkalmazások kifejlesztésén dolgozik. Ezekkel lehetővé válhatna, hogy az érdeklődők egyenesen kiválasszák, mely filmek vagy termékek ajánlói érdeklik őket.
Csak a mozilátogató igénye számít
"Nem folytatódhat tovább, ahogy a hirdetők letolják a reklámjaikat a moziba járók torkán. Az embereknek vágyniuk kell arra, ami megjelenik előttük a vetítővásznon. Először ezt kell végiggondolni, amikor fokozni akarjuk a mozilátogatás élményét" - mondta Fitch.
A mozik előcsarnokában 20-45 percig álldogáló tömeg figyelmét nagyon sokan szeretnék lekötni. Ennek egyik eszköze lehet a ThinkPix kijelző, amelyből a következő hetekben már 100 darab működik majd az amerikai mozikban.