Egyre több, egyre sikeresebb
A meghíváshoz kötött Web 2.0-s szolgáltatásnak ma már hazai riválisai is vannak (MyVIP, Barátikör.com). A social networking piac az elmúlt fél évben pezsgett fel, miután a nyáron a News Corp. felvásárolta a MySpace nevű közösségépítő szolgáltatást. A MySpace ma már több mint 70 millió aktív felhasználóval rendelkezik.
Szintén a napokban jelentette be a BBC vezérigazgatója, hogy a brit médiatársaság új irányelvei közt kiemelt helyen szerepel egy olyan online közösségépítő szolgáltatás, mely nem csak ismerőskeresésre és blogok indítására lesz alkalmas, de a feltörekvő zenekaroknak is elsőszámú virtuális megjelenési felülete lehet. (A MySpace-nek éppen ez a profilja, és a tulajdonos News International részéről komolyan kritzálták is a BBC online terjeszkedéséről szóló híreket.)
Senki sem akar kimaradni
A nagy cégek szinte mindegyike rendlekezik saját social networkinggel: a Google az Orkuttal, a Yahoo a Yahoo360-nal büszkélkedhet. Nemsokára pedig megérkezik a Microsoft okos kapcsolatépítő szájtja is. Piaci pletykák szerint az AOL is beléphet erre a piacra.
Szintén komoly szereplőnek tartják a Facebookot: a 7 milliós felhasználói bázissal rendelkező, kifejezetten középiskolásokra és egyetemistákra specializálódott szájt értékét 550 millió dollárra becsülik, és nemrégiben a Greylock Partners 25 millió dollár értékben kockázati tőkét tett a magánvállalkozásba. A News Corp. tavaly nyáron 580 milliót fizetett az akkor már 18,5 milliós felhasználói táborral rendelkező MySpace-ért.