
További Net cikkek
"Itt az eszköz, amivel áttérítheti a felhasználókat az Internet Explorerről a Firefoxra! Minden egyes áttérített felhasználóért egy dollárt fizet a Google; a Microsoft veszít piaci részesedéséből, és egy angyal szárnyra kap" - írja az a négy aktivista, akik az ExplorerDestroyer.com-on (Explorer-pusztító) buzdítják a nagyközönséget a Microsoft böngészőjéről a nyílt forráskódú Firefoxra való átállásra.
Az egyszerre vicces és militáns szájt célja, hogy az egyes oldalak látogatói között 50 százalék alá szorítsa az Explorert használók számát, és ezzel feldühítse a Microsoftot.
Egy hívő egy dollár
A részletes haditerv szerint a hittérítő először letölti az ExplorerDestroyerről azt a kódrészletet, amely automatikusan felismeri, milyen böngészőt használ a szájtjára érkező látogató. Innen a harcos három stratégiát követhet: lehet finom, félkomoly és halálosan komoly. Az első esetben a szkript csak egy az oldal tetején futó üzenetben figyelmezteti a látogatót, hogy töltse le a Firefoxot; a másodikban egy splash-oldal bukkan fel még a szájt nyitóoldala előtt, a harmadikban viszont a látogató kénytelen brózert váltani, ha meg akarja nézni a kérdéses szájtot.

Ezt a splash screent látja, akit halálosan komolyan át akarnak téríteni.
"Soha nem jutott eszedbe, hogy letiltsd az IE-felhasználókat a szájtodról, bár olyan szenvedéllyel gyűlölöd az Explorert, amely Hádész tüzénél is jobban éget. Most végre itt egy praktikus kifogás, hogy azt tedd, amiről mindig álmodtál" - buzdítanak az ExplorerDestroyer fenntartói. Az akció pénzhez is juttathatja a hittérítőt: ha csatlakozik a Google Adsense ajánlói programjához, egy dollárt kap minden olyan felhasználó után, akit rávett, hogy letöltse a Firefox Adsense-es eszközsorral ellátott verzióját. Aki ódzkodik az Adsenstől, és magától képtelen letölteni a Firefoxot, megteheti az ExplorerDestroyeren elhelyezett ikonra kattintva is: ebben az esetben a szájt készítőit gazdagítja egy dollárral.
Magát a Google-t viszont mintha nem érdekelné, Explorerrel vagy Firefox-szal böngészik-e, aki nézi; ha valaki az IE-nek a héten bemutatott 7-es verziójával nyitja meg a Google.com-ot, a cég történetében szinte példátlan banner buzdítja arra, hogy integrálja a világ legnagyobb keresőjét a böngészőbe.
Bosszúvágy 1.5

Webvisszavétel bosszúval
Az ExplorerDestroyernek testvérszájtja is van, a Kill Bill's Browser (öld meg Bill böngészőjét), amely a Tarantino-film plakátjainak sárga-fekete dizájnjával arra buzdít: "Vedd vissza a webet. És állj bosszút." Ez a szájt tizenhárom pontban foglalja össze a Firefox előnyeit, amelyek között az első, hogy az ember csak akkor lát pornót, amikor akar, az utolsó pedig, hogy az amerikai igazságügyi minisztérium nem elég bátor - a készítők szerint semmit nem tett a Microsoft monopóliumának visszaszorításáért.
Ez a monopólium a böngészőpiacon egyértelmű. A Net Applications április eleji statisztikái szerint az Explorer 5-ös, 6-os és a héten kiadott, még bétaállapotban lévő 7-es verzióját együtt a böngészők 84,7 százaléka használja, míg a második helyezett Firefox részesedése mindössze 10,05 százalékos. Az Apple Safarija 3,19, az AOL Netscape-je 1,05, az Opera nyomorúságos 0,54 százalékot birtokol a piacból.
