Az NHH összesítése szerint tavaly az internetezők 42 százaléka fordult valamilyen panasszal a szolgáltatójához, míg a vezetékes telefonra 28, a kábeltévére pedig közel 15 százalékuk panszkodott. A legelterjedtebb, majdnem mindenki által használt mobilszolgáltatással azonban csak az ügyfelek kevesebb mint 3 százaléka volt elégedetlen.
Sok panasz, lassú javítás
A panaszok legnagyobb része a szolgáltatás minőségével volt kapcsolatos, és a minőségi kifogások leginkább az netszolgáltatást érintették. Ezer előfizetőből 362-nek volt panasza, és ebből a szolgáltatók több mint 250-et el is ismertek. A vezetékes szolgáltatásnál 1 000 előfizetőre 226 minőségi panasz jutott, és a szolgáltatók szerint ezek közül 88 volt jogos, míg a kábeltévés szolgáltatásnál 1 000 főre 95 panasz jutott, amiből 70 volt megalapozott. A mobilcégeknél 1 000 ügyfélre alig több mint egy panasz jutott.
A minőségi panaszokat a leggyorsabban - átlagosan 18,45 óra alatt - a vezetékes szolgáltatók orvosolták. A hibák kijavítása a mobilszolgáltatásnál 22,7 órát, a kábeltévés szolgáltatásnál 31,79 órát, az internetszolgáltatásnál 40,5 órát vett igénybe, legalábbis a szolgáltatók adatai szerint.
A szolgáltatóktól származó adatok alapján készített NHH-elemzés kiterjedt az ügyintézésre vonatkozó panaszokra is. Az ügyfélszolgáltatok felkészültségét jellemző mutató szerint a mobilcégeknél 1 000 ügyfélre alig 0,67 panasz jutott, míg a kábeltévés cégeknél 3, az internetszolgáltatóknál 9,5, a vezetékes szolgáltatóknál pedig 10.
Vezet a vezetékes
A szolgáltatások rendelkezésre állását tekintve mind a négy terület 99 százalék feletti mutatóval rendelkezett 2005-ben, vagyis az ügyfelek az év során több mint 99 százalékban igénybe tudták venni az általuk előfizetett szolgáltatást. A legmagasabb rendelkezésre állást 99,73 százalékkal a vezetékes telefónia érte el, megelőzve a mobiltelefon-szolgáltatást (99,47 százalék), az internetes (99,27 százalék) és a kábeltelevíziós szolgáltatást (99,14 százalék).
Új előfizetést a mobilcégeknél lehet a legrövidebb idő alatt megkötni, átlagosan egy napot vesz igénybe a folyamat. A vezetékes telefonvonal kiépítése átlagosan 11,6, a tévékábel bekötése 12,5, internetelérés kiépítése közel 14 napba telt tavaly, derül ki az NHH közleményéből.