Ördögi kör alakult ki a csengőhangok piacán. Az emberek szeretnek vásárlás előtt belehallgatni a számokba, nyilván mert nem akarnak gyatra minőségűt venni, ezért a cégek 15-30 másodperces próbaváltozatokat raknak ki a weboldalukra. Az emberek persze azt szeretik a legjobban, ha nem kell fizetniük ilyen apróságokért, ezért inkább ingyen letöltik a rövidített verziót, és azt használják csengőhangként.
A mobilszolgáltatók és független csengőhangeladók negyven százaléka nem próbálja megakadályozni a bemutatók letöltését, és a cégek kétharmada olyan hosszú bemutatót használ, amelyek tökéletesen átalakíthatóak csengőhanggá, állítja az Opass nevű tartalomszolgáltató tanulmánya.
A fülsértő prüntyögéseket felváltó többszólamú vagy mp3 formátumú csengőhangok általában egy dollárba kerülnek, és tolvajok miatt eddig körülbelül negyvenmillió dollárnyi bevételtől estek el a cégek. A piacelemzők jóslata szerint 2007-ben már 123 millió dollártól esnek el a cégek, ha nem tesznek semmit a lopás ellen.