A múlt év végén a technológiák közül a DSL-t választotta az előfizetők 62 százaléka, a kábelt 31, míg egyéb megoldásokat hét százalékuk használt. Világszerte 2005-ben az előző évhez képest 37 százalékkal, 209,3 millióra nőtt a szélessávú internet-előfizetők száma a Point Topic piackutató cég felmérése szerint. A technológiákat vizsgálva tovább erősödött a DSL vezető szerepe, a regisztráltak 66,2 százaléka választotta ezt a lehetőséget, míg egy évvel korábban 63,9 százalékos volt az arányuk.
Magyarországon 2005-ben az előző évhez viszonyítva 58 százalékkal, 589,2 ezerre nőtt a szélessávú (DSL, kábel, bérelt vonali) internet-előfizetők száma. A technológiák piaci részesedése nem változott 2004-hez képest, továbbra is vezet a DSL, az előfizetők közel 63 százalékának volt ilyen típusú elérése 2005 végén. Az idén várhatóan 60-65 milliárd forintosra bővülő hazai internetpiac jelenét és jövőjét is a széles sávra való áttérés határozza meg.
Folyamatos és gyors fejlődésre lehet számítani ezen a területen, 2007-re akár az egymilliót is elérheti az ilyen típusú elérést használó magyar háztartások száma - mondta el korábban Simó György, a T-Online Magyarország vezérigazgatója. A Magyar Telekom az év végéig a tavalyi 300 ezerről 600 ezerre kívánja növelni az ADSL-csatlakozásai számát.
A széles sáv hazai terjedésében döntő szerepet játszott az elmúlt egy évben végbement folyamatos árcsökkenés, a legnagyobb szolgáltatók belépő szintű lakossági és üzleti ajánlatainak ára 40-50 százalékkal csökkent.