Az Egyesült Államok hírszerző rendszerét koordináló hivatal, az ODNI a Kongresszus előtt számolt be a Reynard szükségességéről és a benne rejlő lehetőségekről. "A terrorizmus a virtuális világokban, online játékokban jelen van, és bevonja a közösséget" - fogalmaztak a riportban.
Figyelnek
A nyilvánosan elérhető adatok alapján a Reynard munkatársai megfigyeléseket végeznek majd, hogy kitapasztalják az online jellemző viselkedéstípusokat. Ezután a Reynard "alkalmazza tudását és azonosítja a gyanús viselkedést és tevékenységet a virtuális világokban."
"Pozitív lépésnek tartom" - kommentálta a egység felállítását Andrew Cochran, a terrorizmusellenes Counterterrorism Foundation munkatársa. "Évek óta tudunk a dzsihádisták netes jelenlétéről."
Az ODNI hivatalnoka a Reynard kezdeti állapotára hivatkozva azt mondta, még nem árulja el, mely virtuális világokban nyomoznak majd, írja a BBC. Azt viszont elmondta, inkább csak adatgyűjtés és kutatás lesz a feladatuk, sokkal inkább, mint bármilyen rajtaütésszerű, operatív feladat. "Nem tartom valószínűnek, hogy a terroristák például a Second Life-ban vagy a World of Warcraft-tal játszanak. Inkább jelszóvédett fórumokon próbálkoznak" - fogalmazott Mr. Jones. Véleménye szerint a Dzsihád tagjai a következő öt évben feltűnnek az online terepen, ugyanis a virtuális világok vizuális gazdagsága megfelelő helyszínt jelent a számukra, hogy terjesszék ismereteiket.
Hekkerterroristák
A kizárólag virtuális színtéren létező közösségekben megvan a veszély, hogy netes módszerekkel elkövetett terrorcselekményeket kövessenek el, anélkül, hogy a való világban valaha is találkoznának, vagy bármilyen bűncselekményt elkövetnének, állítják a szakértők.