A Yahoo öt hónapig tartó bétatesztelés után bemutatta videókeresőjének végleges változatát. A kereső adatbázisába bárki feltöltheti saját filmjeit, csupán a fájlok listáját tartalmazó RSS linket kell beküldeni a szerkesztőknek. A keresőcég azt is elmondta, hogy szövetkezett a CBS News, MTV, Reuters és más médiacégekkel, amelyek maguk is feltöltenek majd videókat az adatbázisába.
A Google kedden állt elő azzal, hogy a még kísérleti stádiumban lévő videokeresőjével tévétársaságok - többek között a Discovery Channel és a CNN - adásaiban kutakodhatnak az internetezők. A Google adatbázisából videofelvételeket nem lehet letölteni, csupán a műsorokból rögzített állóképeket és szövegrészleteket. A januárban elindított Google Video legfőbb célja egyébként az amatőr és a profi felvételek tárolása, hogy azok könnyen kereshetőek legyenek.
A szélessávon internetezők szívesen néznek online videókat, és feltétlenül szükségük van keresőkre ahhoz, hogy eljussanak a videókat kínáló szájtokra, és a számítógépek után a tévékről, mobilokról és hordozható számítógépekről is elérhetőek lesznek ezek a hatalmas adatbázisok, de a Yahoo és a Google is messze van még a céljától.
Még számos fontos kérdést tisztázniuk kell, mielőtt megpróbálnak bevételt szerezni ezekkel a projektjeikkel, és az egyik legnagyobb probléma a különféle produkciók szerzői jogainak a kezelése, amelyre az online zeneboltok és a zenelejátszók gyártói is évek óta keresik a megoldást. A keresőknek a különféle formátumokban elmentett filmek lejátszását is meg kell oldaniuk, és még az is kérdéses, hogy milyen üzleti modellt építenek a keresésre.