„Több mint harminc óra email nélkül... teljesen elfogadhatatlan. Átgondolom, hogy az elsődleges mailcímemhez ezentúl is a Gmailt használjam. Lehet, hogy máshol fizetnem kell majd, de hogy ezek után a Google-nek akkor sem adnék egy fillért sem, ha a pokol befagyna, az is tuti” – idézi egy júzer sirámait a Google supportfórumából a Register. A felhasználók azután akadtak ki ennyire, hogy a Gmail a hétvégén több mint egy napig elérhetetlen volt.
A Register cikke szerint a Twitteren is anyázó felhasználók 502-es hibaüzentet kaptak, amikor megpróbáltak bejelentkezni. A júzerek többsége POP és IMAP eléréssel sem tudott életet lehelni gmailes levelesládájukba. A leállásban azonban mégis annak kezelése az igazán kínos: több felhasználó panaszkodott arról, hogy a Google ilyen esetekre rendszeresített forródrótja üzenetrögzítőre kapcsolt. Ami azért ciki, mert az érintett júzerek között prémiumfelhasználók is akadtak, akik évente nagyjából 50 dollárt fizetnek a Gmail szolgáltatásaiért – és a Google hirdetései szerint ezért a pénzért nonstop hívható forródrót is járna a szolgáltatáshoz.
A történteket magyarázza, bár nem menti, hogy a leállás a lehető legrosszabbkor, New York-i idő szerint szombat délután kezdődött, amikor Amerikában már mindenki a halloween megünneplésével volt elfoglalva. Valószínűleg ezért ismerte el a Google hivatalosan a hibát csak vasárnap, New York-i idő szerint délután 14:50-kor. Pár órával később már azt jelezte a cég, hogy az üzemzavar elhárult, és elnézést kértek a kellemetlenségekért.
A cég nagy szerencséje, hogy a hiba a Google szerint kevesebb mint a júzerek egyezred százalékát érintette, azaz legfeljebb ezerötszáz embert. Szeptember elsején gyakorlatilag az egész Gmail lehalt, akkor a hiba munkaidőben jelentkezett, és másfél óra alatt elhárították az okát.